Regio Játék: milliárdokat költenek karácsonykor játékokra a magyarok
Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a Regio Játék adatai szerint a teljes, mintegy 55 milliárd forintos éves forgalom 60 százaléka realizálódik az év végi ünnepi időszakban – közölte a Regio Játékkereskedelmi Kft. az MTI-vel.
A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárérték 20 százalékkal nagyobb, 13 ezer forint, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 10 százalékkal több, 9600 forint lesz. Friss kutatásukból kiderült, hogy idén karácsonykor sokan döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett, idén már 16 százalékkal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest – tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető.
A felmérés alapján a szülők többsége, 60 százaléka 10 ezer forint felett, a nagyszülők fele pedig 5 ezer -10 ezer forint között költ karácsonyi ajándékra egy gyermeknek. Míg a nagyszülők többsége 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70 százaléka 3 vagy több meglepetést tesz a fa alá. A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld LEGO-készleteket keresik az ünnepre.
A magyar tulajdonú Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapították. A több mint 500 embert foglalkoztató társaság már országszerte 43 játékbolttal rendelkezik, és csaknem 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A cég 2020-ban 13,8 milliárd forint nettó árbevételt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Zsebükbe nyúlnak a szülők tanévkezdéskor
Küszöbön az iskolakezdés, ami komoly kihívást jelent a családok pénzügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >