Gyorsan bővülő piac
Több mint 20 milliárd forint bevételt értek el az élelmiszerüzletek 2016. január–december között gabonapelyhekből és -szeletekből, müzliből, továbbá a szezám- és müzliszelet kategóriából. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. A növekedés mértéke 14 százalék az előző kumulált évhez viszonyítva.
Ami a láncok saját márkás termékeit illeti: a gabonapelyhek és -szeletek tavalyi forgalmából 37 százalék jutott rájuk (+2 százalékpont az előző évhez képest), a müzliknél, valamint a szezám- és müzliszeleteknél pedig 50-50 százalék (+1, illetve +7 százalékpont növekedést felmutatva).
GABONAPELYHEK ÉS -SZELETEK. Kiskereskedelmi forgalmuk 2016 január–decembere között közel 12 milliárd forint volt, ez 15 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak alatt. A modern bolttípusokban, vagyis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre jut a kategória bevételének 76 százaléka. Egy évvel korábban ez 77 százalék volt.
A csatornák súlya javarészt változatlan: egyedül a 2500 nm+ üzletek jelentősége csökkent 2 százalékponttal.
MÜZLI. Éves piaca nőtt, 3,7 milliárd forint volt a vizsgált időszakban. Értékben ez 4 százalékos emelkedés. Mennyiség szempontjából megtorpant a lendület, az előző évi 16%-os emelkedéshez képest 3 százalékos növekedést regisztrált a
Nielsen kiskereskedelmi indexe.
Itt 78 százalékkal emelkedik ki a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése. Ami 2 százalékponttal több, mint tavalyelőtt. Szembetűnik a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek magas, 51 százalékos piacrésze, ami szintén magasabb az előző hasonló időszakban mért 49 százaléknál.
SZEZÁM- ÉS MÜZLISZELETEK. Bolti eladásuk 2016. január–december között ötmilliárd forint forgalmat ért el. Itt a növekedés mértéke értékben 19, míg mennyiség szempontjából 15 százalék.
A bolttípusok jelentősége úgy változott, hogy a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése 1 százalékponttal csökkent. Nagyobb lett viszont a szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401–2500 négyzetméteres boltok mutatója 7 százalékponttal. A 201–400 négyzetméteresek részaránya 7 százalékról 6-ra csökkent. A 201–400 négyzetméteres boltoknál 4 százalékos csökkenést mértünk. Ezzel egy időben pedig az 50 négyzetméteresnél kisebb csatorna aránya továbbra is 5 százalékon állt.
Cereáliák tévéreklámjaira a vállalatok listaáron 2,3 milliárd forintot költöttek 2016-ban, a Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint. Ez kétszerese a tavalyelőtti költésnek. Összehasonlításképpen: élelmiszerek tévéreklámjaira az összes költés 240 milliárd forintot tett ki tavaly. Itt a növekedés mértéke 46 százalék a megelőző évhez viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >