Rajzfilmhősök adják el a termékeket
A licencpiac méltatlanul alulpozicionált a marketing területén, de szerencsére már vannak gyártók, akik jó példával járnak elöl – mondta előadásában Csányi Judit, a Kidz Entertainment Hungary ügyvezetője.A különböző határidejű és tartalmú licencszerződések valóban többletmunkát és pluszráfordítást jelentenek a gyártóknak és ügynökségeiknek, hiszen a felhasználás során szigorúan meg kell felelni az eredeti arculati elemeknek, ráadásul többszereplőssé válik az előzetes egyeztetés. A szakember mégis azt ajánlja, érdemes belevágni egy ilyen szerződésbe, mert filmek és a vetítéshez kapcsolódó promóciók extra támogatást jelentenek az egyes termékeknek. Magyarországon leginkább a csomagoláson használnak rajzfilmfigurákat, pedig a licencszerződések hasznosak lehetnek a kereskedelmi láncok arculatának kialakításában is.
Egy cseh promóció kapcsán a hatékonyságról is képet kaphattak a résztvevők. A KFC akciójában a Simpson családhoz kapcsolt licenc 25 százalékos bevételnövekedést eredményezett.
Csányi Judit néhány mondatban a jogtalan karakterhasználat anyagi és erkölcsi következményeire is felhívta a jelenlévők figyelmét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
Százharminchárom nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >