ProWein 2013: Különleges lesz a borkiállítás jövőre

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 17. 10:12

A világ legnagyobb borimportőre Németország, ahol a vezető ProWein szakvásárt bővítik és még vonzóbbá teszik Düsseldorfban. Immár két évtizede évről évre növekszik a ProWein kiállítóinak és látogatóinak száma, és a trend várhatóan folytatódik.

A jövő évi ProWein-re idén július 31-ig jelentkezhetnek a kiállítók. A tavalyi tizenhat után idén huszonnégy magyar vállalat mutatta be bor, illetve égetett szeszesital kínálatát a világ legnagyobb borvásárán.

Magyarok a legnagyobb csarnokban

– A tavalyihoz képest idén 300-zal nőtt a kiállítók száma, és 50 országból 3.981 vállalat mutatta be kínálatát 2012 márciusában, a ProWein három napja alatt – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. – A pénztáraknál egyik évről a másikra kétezerrel több látogatót regisztráltak, és számuk meghaladta a 40 ezret. Ezzel a ProWein tovább erősítette pozícióját a világ vezető borvásárai között. A bővüléssel együtt több fontos borpiaci információt kapnak majd a kiállítók, látogatók és szakújságírók a düsseldorfi vásár szervezőitől.

Jövőre, a március 24-26. között tartandó ProWein kettővel több, összesen nyolc csarnokban várja a borpiac szereplőit

– A kiállítók igényeire és a nagy érdeklődésre való tekintettel a kibővített kiállítás egyben áttekinthetőbb is lesz. A magyar borok a legnagyobb, 6-os csarnokban kapnak helyet a többi kelet- és dél-európai országgal, valamint a német kínálattal együtt. – mondja Máté Szilvia. – Különösen a kelet-európai cégekre való tekintettel olyan 30 négyzetméteres közös stand modelljét is kialakították, ahol öt vállalat együtt mutatkozhat be.

A másik nagy csarnok, a 3-as a világpiacon mennyiségben vezető olasz boroké lesz. A franciáké az egész 5-ös csarnok, a 4-esen pedig a spanyolokkal osztoznak. Önálló csarnokban kapnak helyet az osztrák és portugál cégek. Utóbbiak szomszédságában alakítják ki a kóstoló zónát. A jövőre először igénybe veendő 1-es csarnokban az újvilág borait mutatják be. Az égetett szeszesitalok marketing platformja ismét a 7a csarnokban látható majd.

Gazdagítja a vásár kínálatát “a bor legjobb barátai” nevű show. Bor fogyasztásához kitűnően illő delikátesz élelmiszerek, olíva olaj, étcsokoládé és más finomságok bemutatóját a német “Der Feinschmecker” című magazinnal együttműködve szervezik.

Kapcsolódó cikkeink