POPAI hírek

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 06. 16. 10:49

Idehallgass! podcastsorozat újratöltve

Tavaly novemberben számoltunk be a médiafogyasztásban egyre népszerűbb „OnTheGo” formátum POPAI/Shop! verziójáról. A Retail Decoded (Kereskedelem dekódolva) című 10 részes podcastsorozat továbbra is hallgatható a Shop! honlapján és a Spotify-on is. Áprilisban a vírushelyzetre reagálva új sorozat indult el „Defining the ’Next’ Normal” (Az új normál meghatározása) címmel. Június 3-án már az ötödik adást készítik élőben, Zoom online találkozó keretében, a reptéri kereskedelem témában.

Cynthia Hirsch, az RDI elnöke az állandó műsorvezető, aki az aktuális témában szakértő meghívottakat – általában két dizájn, két kereskedő vagy márkagyártó és egy beszállító képviselőjét – kérdezi. A Zoom felvételekből podcast készül, amelyek bármikor ingyenesen meghallgathatók.

popai-retail decoded

Az első, bevezető rész a világjárvány általános kereskedelmi aspektusait tekinti át, a második rész kifejezetten a napicikk-kiskereskedelemmel foglalkozik, a harmadik a vendéglátást veszi nagyító alá, a negyedik a ruházati szektor jelenét taglalja. Kozmetika, vendéglátás, szórakoztatás, pénzpiacok, fenntarthatóság, szakboltok és kényelmi üzletek a további témák október végéig. //

Az önálló displayek kora Ausztráliában

Zita Watkin, a Shop! Australia & New Zealand events and memberships managere a helyi POP verseny kapcsán számolt be a mindig legtöbb nevezést begyűjtő FSDU (FreeStanding Display Unit, önálló display) kategória újdonságairól. Frissesség, érték, márka, innováció – ezeket keresik leginkább a fogyasztók, így az önálló displayeknek is ezeket kell megtestesíteni, hogy kitűnjenek a tömegből. Az önálló displayek általában egy nagy dobozhoz hasonlítanak, amelyek alapja egy negyedraklap. A tetejükön valamilyen mozgósító korona látható.

A megszokottól eltérő vonzza a szemet

Jól el lehet rugaszkodni a szokványostól, ahogy ezt a Twinings és a GPS Group tette. Az új ízvariánsok bemutatásával a teaimádó törzsközönségnek akartak izgalmas élményt kínálni a teavásárlás és a teázás során. A feltűnő, óriás termékcsomagolást bemutató dobozokat aszimmetrikusan rakták egymásra. Arra is ügyeltek, hogy kisebb, a termék kipróbálását bátorító kiszereléssel töltsék fel a kínálókat. Az ügyes dizájn és az egyszerű üzenet gyorsan lejön és bejön a vevőknek. A struktúra jól kombinálható, így szinte minden boltméretben és promóciós ponton felállítható.//

Az önálló displayek kora Ausztráliában_Twinings

A bútorzat is lehet izgalmas

A fagyasztott szekció általában nem sok meglepetést tartogat, a vevők belenéznek az üveges mélyhűtőegységekbe, kiveszik, amit akarnak, és továbbmennek. Az impulz vásárlás itt nem jellemző. Ezzel a hagyománnyal szakított a Woolworths különleges displaye, a „Nyár kedvenc jégkrémjei kamion” kihelyezéssel. Az ausztrál POP-tervező és kivitelező Styleprint életre keltette a fagyos sorokat. Jókedvet árasztó, színvilágában is könnyed, saját LED-világítással rendelkező megoldásuk az áruház minden pontjáról látható, odacsalogatja a vásárlók apraját és nagyját. Ráadásul nem vesz el az eladótérből, a meglévő hűtőbútorzat felöltöztetésével éri el vásárlásösztönző hatását.//

Az önálló displayek kora Ausztráliában-Woolworths

Vizibilitás alapú élmény

A megszokott fogyasztási módokat is fel lehet dobni. Egy olyan klasszikus márka, mint a Coca-Cola bizonyította ezt „Make It Yours” kampányával. A rendszeres és alkalmi fogyasztók mellett még a korábban fogyasztókat is vissza akarták csábítani a friss gyümölcsök látványával. A képernyőkön pedig inspiráló recepteket jelenítettek meg. Bebizonyították, hogy egy ilyen nemzetközi, nagy és hűséges fogyasztótáborral rendelkező márka vásárlói is fogékonyak az újra, a meglepőre, az izgalmasra. A látvány megragadja a figyelmet és arra ösztönöz, hogy minden egyes Coke-élmény különleges és személyes legyen. //

Az önálló displayek kora Ausztráliában - CocaCola

Kapcsolódó cikkeink