Platina Effie a Soproni kampányának

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 25. 11:20

A legjobbak között is a legjobb lett a Soproni hosszú távú kampánya. A tudatos márkaépítés meghozta gyümölcsét: idén a piacvezető sörmárka kommunikációja nyerte a leghatékonyabb kampánynak járó Platina Effie díjat.

Idén a Heineken Hungária megrendelésére készült, a Soproni márka hosszú távú márkaépítését célzó kampány vihette haza a legnagyobb elismerésnek számító Platina díjat a 11. magyarországi EFFIE Díjátadó Gálán. A nemzetközi reklámhatékonysági verseny hazai zsűrije által odaítélt díjjal azt jutalmazták, hogy a kampány hatására a Soproni alapvetően rendezte át a hazai sörpiacot és néhány év alatt piacvezető márkává vált.

„Mielőtt elindult a márkaépítését célzó kampányunk, a Soproni piaci részesedése mindössze 12,4% volt. A célunk az volt, hogy 5 éven belül a Soproni legyen a kategória piacvezetője és így az ország kedvenc söre. Ezt az indulás után 4 évvel értük el. Hatalmas eredmény, hogy ennyi idő alatt ekkora növekedést sikerült véghezvinnünk. A Soproninak mára teljesen egyedi világa van és nemzeti büszkeséget képviselve olyan gondolatokat fogalmaz meg, amivel érzelmileg is mindenki könnyen azonosul. Nagy öröm számunkra, hogy megkaptuk az egyik legrangosabb reklámszakmai díjat, a Platina Effie-t, amiért a White Rabbit és a Brand Connection ügynökségeknek tartozunk köszönettel” – nyilatkozta Tóth Gergely, a Heineken Hungária stratégiai kommunikációs menedzsere.

A 2006-ban indult Soproni kampány a baráti összetartozás gondolata mellett a sportsikerek közös élményére és a nemzeti büszkeség pillanataira épített. A kampánnyal sikerült szélesebb célközönséget megszólítani, így a piaci részesedés célként kitűzött növekedése már a kezdetektől érezhető volt. 2010-re a Soproni piacvezetővé vált és azóta is stabil növekedést mutat.

Kapcsolódó cikkeink