Personal Marketing: építsd fel, és add el magad!
Sokat és sokan beszélünk róla, hogy a munkaerőpiac ugyanúgy a verseny törvényeinek megfelelően működik, ahogyan a többi ágazat is. A tudatos megfelelés igénye hívta életre és állította középpontba a Personal (személyes) Marketing fogalmát, mint a marketing egyik sajátos területét.
Az életben maradás titka a piacképes egyéniség, aki hasonló elvek alapján fejleszthető, mint egy adott márka, termék vagy éppen szolgáltatás. Jelen esetben a SZEMÉLY a márka sikerének titka és alapja.
A karrierút tervezése során az alapvető kérdések meghatározóak, mivel kihatnak a későbbi pálya alakulására, mint például a következők:
Ki és milyen vagyok? Kivé akarok válni? Mit akarok elérni? Hol tartok most? Mik a céljaim a szakmai és privát életem során? Mit tettem eddig, hogy elérjem céljaimat? És sorolhatnám még tovább.
Őszinteség és önbizalom
Az első és legfontosabb szabály a feltétlen őszinteség, legalább saját magunkkal szemben. Természetesen a karrier, az élet olykor-olykor nem diadalmenet, követünk el hibákat, ez normális. Aki tévedhetetlennek látszik, az valódi szemfényvesztő, mert elhiteti másokkal, hogy minden gömbölyű, pedig saját maga tudja a legjobban, hogy ez nem igaz.
Az egészséges önbizalom, magabiztosság segít céljaink elérésében, pláne, ha még szakmai és emberi tudással, hitelességgel is párosul.
Aki begubózik, nem érdekli a külvilág, nem kíváncsi az emberekre, nem munkál benne az ambíció – megnehezíti a saját dolgát.
Légy önmagad!
A márka te vagy! Add el magad! De nem mindegy, hogyan. Saját magunk elfogadása olyannak, amilyenek vagyunk, szintén alaptétel – persze tudván, melyek a fejlesztendő területek. Aki mindenkinek meg akar felelni, saját magát ámítja, mert ez lehetetlen – vagy a napraforgó ruháját kell magára öltenie, ami nem vonzó jellemvonás. Fogadd el: van, aki azért kedvel, amilyen vagy, és van, aki épp ezért nem!
A népszerűség hajhászása közép- és hosszú távon visszaüt, mert sokat csalódunk, és a végén magunk sem tudjuk, mi a baj. A manapság divatos coaching – ha jól csinálják – segít a tiszta tükörkép megmutatásában.
A marketinget régóta alkalmazó, fejlett országok munkavállalói tisztában vannak a személyes marketing jelentőségével, amely nem egyenlő a puszta önfényezéssel, a hamis értékek mutogatásával. (Odakint tudatosan építik magukat, és a siker érdekében eladják nemcsak a végzett munka teljesítményét, hanem önmagukat is. Kevesebb érzelmet visznek az üzletbe, mint mi magyarok tesszük.)
… és egy csipet szenvedély
Meggyőződésem: ha kellőképpen ismerjük önmagunkat, a saját MÁRKA értékrend felépíthető és eladható. Mindenre megjön a vevő, szokták mondani, és ez saját magunkra, illetve az általunk végzett tevékenységre is igaz. A sikeres emberek vonzzák, a kevésbé sikeresek taszítják a többieket, hiszen mindenki sikeres akar lenni.
A diszkrimináció manapság divatos fogalom. Mit is jelent? Ha valakit olyan szempontok alapján különböztetnek meg, melyeket nem tud befolyásolni, tehát nem, bőrszín, életkor szerint, amelyek hátrányt jelenthetnek, de megfelelő fegyvertárral küzdhetünk ellene.
A jó példák segítik, hogy elhihessük, mi is képesek vagyunk rá. Ez erősíti eltökéltségünket, fokozza kitartásunkat, a ma sem könnyű munkaerő-marketing területen.
A sikerhez még egy tényező fontosságát emelem ki – a szenvedélyt, miszerint abban lehetünk a legsikeresebbek, amihez értünk, és amit szeretünk csinálni. E nélkül marad a görcs, a stressz.
Tehát minden olvasót arra biztatok, építse fel magát, mint egy márkát, és adja el jó áron a szakmai és munkaerőpiacon! n
Az évek óta tartó gazdasági „gödör” nem hagyta érintetlenül a marketing szakterületét sem; összevonások, globális és regionális, valamint helyi marketing, mint koncepció, stratégia, a legtöbb cég életében napirenden volt, van és lesz. Szembesülnünk kell azzal, hogy sok jól felkészült, tapasztalt, gyakorlott, marketingben jártas szakember került a munkaerőpiacra. Mit lehet tenni, hogy saját értékünket növeljük, helyzetünket erősítsük?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >