Papapapapa…

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 10. 15. 22:28

Az átlagfogyasztó egy évtizede jószerével még azt sem tudta, mi adja a sör keserű ízét, ma viszont az igényesebb sörivók számára már hívószó a komló! A hazai sörfőzdékben a termékfejlesztés egyik fő iránya lett a speciális komlók használata, a következő lépésben pedig a különféle ale-ek kifejlesztése.

A kézműves sörök egyre népszerűbbé válására válaszolva itthon a legnagyobbak közül a kesztyűt elsőként felvevő Dreher a tanksör után különféle komlózással készülő termékekkel, majd egy pale ale-lel lepte meg a fogyasztókat. Tavaly nyár elején ugyancsak siker volt a Soproni IPA-ja, íze és jó ár-érték aránya gyorsan kedveltté tette az új fajták iránt érdeklődő sörkedvelők között. A „tömegsörök” között egyre több pale ale (PA) jelenik meg.

A különbségek nagyon leegyszerűsítve: az erősen komlózott PA az IPA, a ma nagyon divatos, minőségi amerikai komlókkal készülnek az APA-k. Persze itthon az átlagfogyasztó is érezhet “átfedéseket”, különösen, hogy a hazai nagyüzemi PA-k – különféle okokból – megmaradnak az 5 alkoholszázalék körüli kategóriában (az egyetlen „magyar tömegpiac-idegen” termék a Soproni két nyárral ezelőtt a vendéglátásban bemutatott 7,1 százalékos „kísérleti” APA-ja volt, ami kiskereskedelmi forgalomba végül nem került).

Az ősz újdonságai egyrészt a pécsiek nyíltkádas erjedéssel készülő APA-ja, amely a cég tájékoztatása szerint a megújuló sörgyár új, szuperprémium sörcsaládjának első, érdekes ízű tagja, másrészt az Óvatos Duhaj család beharangozott új eleme, ugyancsak APA – ezzel lapzártánk előtt nem volt még alkalmunk találkozni.

 

Kapcsolódó cikkeink