Papapapapa…
Az átlagfogyasztó egy évtizede jószerével még azt sem tudta, mi adja a sör keserű ízét, ma viszont az igényesebb sörivók számára már hívószó a komló! A hazai sörfőzdékben a termékfejlesztés egyik fő iránya lett a speciális komlók használata, a következő lépésben pedig a különféle ale-ek kifejlesztése.
A kézműves sörök egyre népszerűbbé válására válaszolva itthon a legnagyobbak közül a kesztyűt elsőként felvevő Dreher a tanksör után különféle komlózással készülő termékekkel, majd egy pale ale-lel lepte meg a fogyasztókat. Tavaly nyár elején ugyancsak siker volt a Soproni IPA-ja, íze és jó ár-érték aránya gyorsan kedveltté tette az új fajták iránt érdeklődő sörkedvelők között. A „tömegsörök” között egyre több pale ale (PA) jelenik meg.
A különbségek nagyon leegyszerűsítve: az erősen komlózott PA az IPA, a ma nagyon divatos, minőségi amerikai komlókkal készülnek az APA-k. Persze itthon az átlagfogyasztó is érezhet “átfedéseket”, különösen, hogy a hazai nagyüzemi PA-k – különféle okokból – megmaradnak az 5 alkoholszázalék körüli kategóriában (az egyetlen „magyar tömegpiac-idegen” termék a Soproni két nyárral ezelőtt a vendéglátásban bemutatott 7,1 százalékos „kísérleti” APA-ja volt, ami kiskereskedelmi forgalomba végül nem került).
Az ősz újdonságai egyrészt a pécsiek nyíltkádas erjedéssel készülő APA-ja, amely a cég tájékoztatása szerint a megújuló sörgyár új, szuperprémium sörcsaládjának első, érdekes ízű tagja, másrészt az Óvatos Duhaj család beharangozott új eleme, ugyancsak APA – ezzel lapzártánk előtt nem volt még alkalmunk találkozni.
Kapcsolódó cikkeink
Könnyedebb ízű, mégis jellegzetesen komlós sörrel jön ki a Dreher
A Dreher legújabb söre egy új, növekvő fogyasztói igényt kiszolgálva…
Tovább olvasom >Teljesen rendhagyó módon nyúl a búzához a Dreher Sörgyárak
A Dreher Sörgyárak hazai márkáinak receptjeiből hagyományosan hiányzik a búza,…
Tovább olvasom >7 milliárd forintos beruházással fejleszti gyártókapacitását a Dreher Sörgyárak
Korábbi energiahatékonysági beruházásai után 7 milliárd forintból fejleszti tovább a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MSZÉSZ: Április 8-ig lehet kitölteni a HOTREC kérdőívet
A HOTREC (európai tagországok szállodai és éttermi szövetségeinek ernyőszervezete) felmérést…
Tovább olvasom >Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Az amerikai üzletláncból származó „szokásos” képsorozatunk természetesen most sem Walmart-specifikus,…
Tovább olvasom >Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Kis fantáziával könnyű elképzelni, hogy így a pultosból is költő…
Tovább olvasom >