Ötvenéves az újfehértói fürtös meggy
Ötven évvel ezelőtt nemesítették ki a fürtös meggyet, amely idén februárban kapta meg az Európai Unió földrajzi árujelző oltalmát – hangzott el a Zsindelyes Pálinkafőzde által szervezett eredetvédettségi és jubileumi gálaünnepségen kedden a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Újfehértón.
Az eseményen V. Németh Zsolt környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkár köszöntőjében azt mondta, a meggynek és a magyarságnak közös története régen kezdődött, amelyben most – a földrajzi oltalom révén – új fejezet kezdődik.
A földrajzi oltalomról szóló okiratot V. Németh Zsolt nyújtotta át Papp Józsefnek, a Zsindelyes Pálinkafőzde tulajdonosának, majd az ünnepség keretében elhelyezték az ezt megörökítő időkapszulát is.
A fürtös meggyet az Újfehértói Gyümölcskutató Állomás nemesítette ki 1964-ben, nevét a Nyíregyháza mellett fekvő kisvárosról kapta. A Zsindelyes Pálinkafőzde 2002-től foglalkozott a meggypálinkával és kísérletezett az újfehértói fürtössel. A főzde 2004-ben, a Foodapest Élelmiszeripari Szakkiállításon újdonságdíjat kapott, majd 2006-ban sikerdíjat ugyanezen a szakmai rendezvényen. Az ágyas változat a főzde zászlóspálinkájává vált, mára már több mint 20 termékdíjat tudhat a magáénak.
Az érpataki székhelyű pálinkafőzde idén két másik évfordulót is ünnepel: a főzde harminc évvel ezelőtt kezdte meg működését, a Zsindelyes márkanevet pedig tíz éve vette fel.
A főzdét tulajdonló, pálinkák és szeszesitalok gyártásával, illetve forgalmazásával foglalkozó Zsindelyes Kereskedőház Kft. nettó árbevétele a korábban közölt adatok szerint 2012-ben 2 milliárd 488 millió forint, 2013-ban pedig 2 milliárd 466 millió forint volt.
A cég mérleg szerinti eredménye a 2012-es nyilvános cégadatok szerint 5 millió 988 ezer forint volt, ez az összeg 2013-ban már 30 millió 737 ezer forintra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >