Ötven százalék felett a DM a hazai drogériapiacon

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 18. 11:38

A szeptember 30-án zárult üzleti évben 65,85 milliárd forintról 66,3 milliárdra növelte bruttó árbevételét a Drogerie Markt üzletlánc Magyarországon, így piaci részesedése a teljes piacon 14, míg a drogériák között 50,4 százalék lett – közölte Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató.

Az egy évvel ezelőtt előre jelzett hét üzletnyitást is végrehajtotta a cég, így üzleteinek száma 262-re, alkalmazotti állománya pedig a 68 új munkahely révén 2319-re emelkedett.

A DM Ausztria csoporthoz Csehországtól Bulgáriáig tíz ország tartozik azóta, hogy májusban megnyitotta első két üzletét Macedóniában is. A német és osztrák hálózattal együtt összesen 2700 dm-üzletben 43 930 embernek ad munkát a cég, amely az elmúlt üzleti évben 163 új egységet nyitott és több mint 4800 munkahelyet teremtett.

Figyelemre méltó módon a teljes cégcsoport árbevétele – a németországi részkonszernnel együttvéve – az elmúlt években megszakítás nélkül növekedett. A 2009 szeptember végén zárult üzleti évben elért 5,191 milliárd euró után 5,648, majd 6,151 milliárd euró következett. A 2011/12-es gazdasági évben pedig 6,872 milliárd euró lett. Ebből a dm Ausztria csoport Ausztriában és a tíz kelet-európai országban együttesen 4,29 százalékos bővüléssel 1,76 milliárd euró forgalmat ért el.

Az első nyolc hónapban mintegy 200 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból. Ez két százalékos növekedést jelent a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, ám ami az elkelt árumennyiséget illeti, az 3 százalékkal csökkent a bázishoz képest – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat. (Világgazdaság Online – D. K.)

Kapcsolódó cikkeink