Ötezer csomagnyi édesség került a legjobb helyre
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület gyermekpályázatai olyan kezdeményezéseket támogatnak, amelyek nélkülöző gyerekeknek kínálnak élményekben gazdag, színvonalas programokat. A nyár folyamán 51 karitatív célú tábornak nyújtottak segítséget édességcsomagok formájában, összesen 5.161 rászoruló táborozónak tudtak édes pillanatokat biztosítani.
Az Élelmiszerbank 16 éve kutat fel, és ment meg olyan élelmiszereket, amelyek a kereskedelmi láncoknál vagy gyártóknál felesleggé válnak. A többségében lejáratközeli vagy csomagolási hibás, de minden esetben biztonsággal fogyasztható termékeket az Egyesület rászorulók számára juttatja el az ország egész területén. 250 ezer nélkülöző kaphat így segítséget a mindennapokban, akiknek közel kétharmadát gyermekek és családok teszik ki.
Az Élelmiszerbank kiemelten kezeli a gyermekeket az ellátotti körében, hiszen az ő helyzetük a legkritikusabb a nélkülöző csoportok között. A szegénység és a nélkülözés egész életükre kihathat. Éppen ezért tartja fontosnak, hogy a jeles ünnepekkor és a nyári szünet idején olyan kezdeményezések mellé is odaálljon, amelyek nélkülöző gyerekeknek kínálnak élményeket.
Az Allianz Hungária Zrt. támogatásának köszönhetően az Élelmiszerbank idén augusztusban 51 karitatív célú nyári tábornak tudott segíteni 13,1 millió forint értékű élelmiszeradománnyal. A finomságokból álló adománycsomagok 5.161 olyan gyermek élményeihez járultak hozzá, akik a nyári szünetben többnyire csak a szomszéd település meglátogatásáról vagy egy laktató ebédről szőttek álmokat. A karitatív táborozások ehhez képest életre szóló élményeket adtak nekik, a meglepetésként kapott finomságok pedig a habot jelentették azon a bizonyos tortán.
„A járványhelyzet hatásai sokak életét nehezítették meg, azonban leginkább a nélkülözők és azon belül is a gyermekek életében okoztak megpróbáltatásokat anyagi, fizikai, érzelmi szinten. A gyermekek érzékenyebbek, és sérülékenyebbé váltak ebben a hosszantartó krízishelyzetben, ezért a róluk való gondoskodás minden korábbinál hangsúlyosabbá vált. Azért álltunk a Magyar Élelmiszerbank programja mellé, hogy az édességcsomagok kiosztásával örömet és olyan boldog pillanatokat csempésszünk a rászoruló gyermekek életébe, amire szívesen emlékeznek majd vissza. Az Allianz Hungária Zrt. jövőbiztosítóként fontosnak tartja a következő generáció jóléttét, valamint fejlődését. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület programjainak támogatásával, illetve a szervezet munkájának köszönhetően tehetünk is ezért a nemes célért.”
– mondta Dorn Gabriella az Allianz Hungária Zrt. marketing és kommunikációs vezetője.
„A COVID-hullámok kezdete óta napról napra nő a segítséget kérők száma. Köztük talán a leghalkabbak, a legeszköztelenebbek a gyermekek. Nagyon fontos számunkra, hogy olyan vállalati partnert találtunk a programunk megvalósításához, akiknek szintén fontos az ő segítésük. Köszönjük az Allianz Hungária Zrt. anyagi támogatását”
– mondta Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatok igazgatója.
Az Allianz Hungária Zrt. nem először állt az Élelmiszerbank étel- és életmentő munkája mellé. Tavaly tavasszal kiemelt támogatást nyújtottak az Egyesületnek a COVID következtében megnőtt rászorulói igények ellátásához, idén pedig 7.516 nélkülöző gyermek édességcsomagjának az összeállítását tették lehetővé Gyermeknap alkalmából.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Negyvenezer adag törődés: az Élelmiszerbank és egy budapesti partiszervíz cég összefogásával új szintre lépett az ételmentés Magyarországon
2024. november 20-án elérte a negyvenezredik adagot a Magyar Élelmiszerbank…
Tovább olvasom >Negyvenezer adag törődés – A nap videója
2024. november végén elérte a negyvenezredik adagot a Magyar Élelmiszerbank…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >