Ösztönzés utalvánnyal
Új utalvánnyal jelent meg októberben a Sodexo. A BÓNUSZ utalvány nem béren kívüli juttatás, felhasználási területe is sokkal szélesebb, mint a hideg- vagy melegétel-utalványoké. Lényege az ösztönzés, a motiválás, a jutalmazás – legyen szó üzleti partnerről, alkalmazottról vagy fogyasztóról. Az új termékről Szabó Sándor üzletfejlesztési igazgatóval beszélgettünk.
A BÓNUSZ utalvány a Sodexo Motivációs Rendszerek új terméke. Mit jelent a név, Motivációs Rendszerek?
Sz. S.: – Azt gondoljuk, a motiváció nagyon fontos minden cég életében. Ezen keresztül lehet elérni, hogy a munkavállalók, üzleti partnerek vagy a fogyasztók életminősége, hangulata javuljon, kötődése a céghez erősödjön. Azért rendszer, mert mi a tervezéstől a megvalósításig kívánunk együttgondolkodni partnereinkkel. A többes számot pedig az indokolja, hogy több területen is szeretnénk immár szolgáltatást nyújtani. Eddig elsősorban a béren kívüli juttatásként adható utalványainkról ismertek minket. Most azonban egy új piacon jelentünk meg, az ösztönző juttatások területén.
Miben különbözik egymástól a két juttatástípus?
Sz. S.: – A béren kívüli juttatásaink főként a humánerőforrás-menedzsmenttel foglalkozó szakemberek érdeklődésére tarthatnak számot, az ösztönző juttatásokkal viszont elsősorban a marketinggel, értékesítéssel foglalkozó munkatársakat szándékozzuk elérni. Fontos különbség még, hogy a béren kívüli juttatásokat a munkáltató adja alkalmazottainak, míg az ösztönző juttatásokat egy adott cég nyújtja üzleti partnereinek, viszonteladóinak vagy akár vásárlóinak üzleti forgalma növelése, értékesítési céljaik elérése érdekében. Adózás szempontjából is különböznek, más-más törvény hatálya alá tartoznak.
Mire használható a BÓNUSZ utalvány?
Sz. S.: – Mindenekelőtt vásárlói ösztönzésre, vagy üzleti ajándékozásra. Ha egy cég szeretné termékeinek, szolgáltatásainak eladását segíteni, erre számtalan eszköz áll rendelkezésére, az árkedvezménytől az ajándéktárgyig. Az utalvány szerintünk az egyik leghatásosabb eszköz, hiszen megvan az az előnye, hogy a juttató szempontjából egyszerűen beszerezhető, kezelhető, tárolható. Aki kapja, annak pedig a választás szabadságát nyújtja, többféle célra is fel tudja használni.
Az utalvány hatékonyságára jó példa egy gumiipari cég promóciója a közelmúltból. Gyakorlatilag az előző évi promóciójukat ismételték meg, csak a jutalom volt más. Ezzel az egy változtatással 2,5-szer több vásárlót sikerült elérniük, mint ahogy azt előzőleg tervezték. Egy másik ügyfelünknél, egy patikánál olyan sikeres egy hasonló utalványos promóció, hogy a tervezett három hónap helyett már háromnegyed éve zajlik. Nem merik abbahagyni, nehogy visszaessen az értékesítés.
A másik felhasználási mód az üzleti partnerek vagy alkalmazottak ösztönzése. Ez például olyan cégek számára lehet érdekes, akik nem rendelkeznek saját értékesítő csapattal, vagy bizonyos munkafolyamatokat nem házon belül végeznek el. Hogy az FMCG-területéről mondjak egy példát: a merchandising tevékenységet sok vállalat outsourcing keretében oldja meg. Számukra a BÓNUSZ utalvány egy jó ösztönző eszköz lehet a színvonalasabb, hatékonyabb munkára.
Milyen körben lehet beváltani a BÓNUSZ utalványt?
Sz. S.: – Vannak átfedések más utalványtípusokkal, de lényegesen tágabb a kör. Például utazási irodák, szépségszalonok, ruházati üzletek. A kiskereskedelmi láncok közül már több is elfogadóhellyé vált, például a Spar, a Match vagy az Auchan. Több ezer elfogadóhely van már országszerte, ennek alakulása, bővülése a honlapunkon folyamatosan nyomon követhető.
A kereskedőknek miért érdemes elfogadni ezt az utalványt?
Sz. S.: – Mert ez egy teljesen új ösztönző eszköz, amely az üzletekben extra forgalomként jelentkezik. Azt is bízvást feltételezhetjük, hogy nem feltétlen a napi szükségleteik kielégítésére használják fel a vásárlók – arra ott van a készpénz –, hanem valamilyen nagyobb értékű, prémium termékre költik, amit egyébként nem vásárolnának meg, és amelyen nagyobb árrése van a kereskedőknek.
Milyen eszközökkel támogatják a BÓNUSZ utalvány bevezetését?
Sz. S.: – Fő célcsoportunkat, az értékesítőket, marketingeseket olyan online felületeken, hírleveleken keresztül igyekszünk elérni, amelyek ilyen témákkal foglalkoznak. Rádiós népszerűsítést is tervezünk, és természetesen eddigi partnereinknek is ajánljuk ezt az új ösztönző lehetőséget.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >