Ostyánál kiemelkedik a 401–2500 nm-es csatorna

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 31. 12:43

Az ostyaszelet éves piaca 18 milliárd forint körül alakul. Kiskereskedelmi eladása értékben 5 százalékkal nőtt, mennyiségben pedig 2 százalékkal csökkent legutóbb december–szeptember között, az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva.

A bolttípusok közül kiemelkedik a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna 35 százalékos részaránya, 2010. december–2011. szeptember között. A mutató 2 százalékponttal nagyobb, mint az előző évi hasonló periódusé.

A 200 négyzetméteres és kisebb csatornák stabilan tartják magas, együttesen 38 százalékos piacrészüket, értéket tekintve.

Ostyaszeletnél a gyártói márkák piacrésze szintén értékben 76 százalék, a tavalyi első félév során. Itt 1 százalékpontos csökkenést regisztráltunk, az előző évi január–júniushoz képest.

Kapcsolódó cikkeink