Összefog a Procter & Gamble és a Rossmann a menstruációs szegénység enyhítéséért
Minden Rossmannban vásárolt Always betét csomag után egy darab betéttel segíti a Procter & Gamble a Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programját. A menstruációs szegénység enyhítésére létrejött program olyan fiatal lányokat támogat, akik sokszor anyagi okok miatt nem tudnak megfelelő higiéniai termékekhez jutni menstruációjuk idején, emiatt akár még az iskolából is hiányoznak. Eddig összesen 47.670 csomag, azaz 953 400 db Always betétet adományozott a Procter & Gamble Always márkája ennek a programnak köszönhetően iskolás lányoknak.
Idén is a Rossmann Magyarországgal közösen segíti a Vöröskereszt #lánybólnővé programját a Procter & Gamble. Hazánkban is jelentősek a menstruációs szegénység okozta problémák, sok esetben az iskolás korú lányok nem engedhetik meg maguknak a megfelelő, egyben alapvető intimhigiénés termékek megvásárlását, ez pedig gyakran azt eredményezi, hogy a tanórákon sem tudnak részt venni.
„Nagyon fontos program a Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programja, hiszen nem csak a testet, hanem a lelket is érintő változásról van szó egy lány életében. Úgy gondolom, fontos, hogy drogéria-hálózatként kiálljunk ilyen fontos ügyek mellett, épp ezért nagy öröm számunkra, hogy a Procter & Gamble-lel és a Magyar Vöröskereszttel közösen tehetünk a menstruációs szegénység enyhítéséért.”
– mondta el Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Senior Kategória menedzsere.
A Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programjának fókuszában a felvilágosítás, valamint a higiénia áll. Az alapvető intimhigiénés termékek megteremtése mellett fontos cél az edukáció, ezzel együtt az iskolai hiányzások csökkentése leginkább a hátrányos helyzetű térségekben.
“Az oktatási intézmények együttműködése is példaértékű a programban, a Magyar Vöröskereszt célja az, hogy folytassa a munkáját azokon a hátrányos területeken, ahol erre szükség van. A megfelelő és biztonságos eszköz adományozásával nemcsak a testi komfort érzet lesz megfelelő, hanem a fiatal lányok önbizalma, lelki egészsége is. A felvilágosítás szakemberek segítségével történik, a hiányzó ismeretek átadása is fontos része a munkánknak.”
– mondta Váradi Mariann (Magyar Vöröskereszt Véradásszervezésért és Egészségfejlesztésért felelős szakmai vezető)
2021-től már 500 iskolában vált elérhetővé a #RedCrossBox, amelyek a programban részt vevő iskolákban kerülnek kihelyezésre. Ezekből a piros ládákból az iskolák bármely tanulója kérhet intimbetétet, melyhez igény esetén egy olyan kiadványt is kaphat, amely rengeteg hasznos információval szolgál a menstruáció kapcsán.
“Büszkék vagyunk arra, hogy folytathatjuk küldetésünket, annak érdekében, hogy minél több lányt tartsunk az iskolákban, támogassuk őket a szükséges intimhigiéniai termékekkel, valamint felhívjuk a figyelmet a menstruációs szegénység fontos problémájára. Az Always márka több mint 30 éve elkötelezett a lányok önbizalmának építése mellett, amit szeretnénk folytatni. Értékes partnereink, így a Magyar Vöröskereszt és a Rossmann segítségével fogyasztóink támogathatják az Always#EndPeriodPoverty (Menstruációs szegénység felszámolása) programot. Együtt segíthetünk a menstruációs szegénység magyarországi hatásainak felszámolásában, és megakadályozhatjuk, hogy a lányok az intimhigiéniai termékekhez való hozzáférés hiánya miatt abbahagyják tanulmányaikat.”
– zárta gondolatát Marta Rzepecka (Always Márka Manager – Közép Európa).
Kapcsolódó cikkeink
Újra Baba-Mama Kuponnapok a Rossmannban
Idén másodjára rendezi meg népszerű Baba-Mama Kuponnapok akcióját a Rossmann…
Tovább olvasom >Hátrányos helyzetű nők képzését segítő programjáért kapott társadalmi kategóriában CSR-díjat a Coca-Cola
„Új esélyek a munkaerőpiacon” néven indított 2023-ban közös programot a…
Tovább olvasom >Nincs többé pelenkapara: előfizetést indít a Rossmann
Kisgyermekes vásárlóinak kedveskedik a Rossmann új, előfizetéses pelenkacsomagjával. Céljuk, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FAO élelmiszerár indexe enyhén csökkent augusztusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a magyar gazdaság kilátásai jók
A magyar gazdaság kilátásai jók, a jelenlegi moderált gazdasági növekedés…
Tovább olvasom >KSH: júliusban 1,3 százalékkal csökkent az ipari termelés
2024 júliusában az ipari termelés volumene 1,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >