Egy lépéssel a jövő előtt – 25 éves a G’Roby
Idén 25 éves a G’Roby élelmiszerbolt-hálózat. Az első üzletekről, megújulásról és piaci kihívásokról beszélgettünk Nagy Sándorral, a G’Roby NETSHOP Kft. ügyvezetőjével.
– A kezdetek óta a vállalatnál dolgozik. Hogyan emlékszik vissza az elmúlt 25 év meghatározó állomásaira?
– 1992 szeptemberében nyitottuk meg első, Margit körúti üzletünket, ahol az induláskor magam is ott voltam. Az alapító-tulajdonos, Gárdonyi Róbert halála óta ma már én vagyok a legrégebbi dolgozó a cégcsoportnál, és maroknyian vagyunk, akik több, mint 20 éve hűek a G’Roby névhez. Robi, korábbi nagykereskedői tapasztalatára alapozva, a diszkont üzlet vonalán indította el a boltot, ami akkor alig volt több 100 m²-nél. Alapvető élelmiszereket és háztartási vegyi árukat kínáltunk, rendkívül kedvező áron. A forgalmat és népszerűséget a máshol nem elérhető, import áruink is növelték. Szupermarketek még nem voltak, az abc-k között üzletünk igazi színfolt volt. Az első egység sikere nyomán aztán egymás után nyitottunk újakat Budapesten. Pár év leforgása alatt 5 boltunk lett.
– Miben áll a G’Roby varázsa? Milyen előnyöket kínálnak a vásárlóknak?
– Versenytársainktól minket a kiszolgálás és a termékválaszték különböztet meg. Olyan márkákat és termékcsoportokat hoztunk üzleteinkbe, amiket mások nem, vagy nem teljes választékban forgalmaztak. A szuper- és hipermarketek jellemzően a legkeresettebb brandek legjobban fogyó termékeit tartják, egy kedvelt márka fajtaválasztékának csak fele, kétharmada található a polcaikon. A vásárlók felismerték, hogy a G’Robynál nem kell kompromisszumot kötniük, minden kedvencüket megtalálják. Termékválasztékunk a másfélszeresére nőtt, jelenleg 10-12 ezerféle árucikket tartunk. Másik nagy előnyünk a kiszolgálás. Boltjainkban a vevő eladóval találkozik, akitől kérdezhet, és válaszokat is kap. Alapvetőnek tűnik, de hiper- és szupermarketekben ezek a szolgáltatások nem mindig szerepelnek. Mi visszahoztuk a hagyományos kereskedői szemléletet.
A cég belistázásban is rugalmas.
Az új beszállítók termékei néhány napon belül a polcokon vannak
– A G’Roby nemcsak bolthálózat, de házhoz szállítási szolgáltatással és webáruházzal is jelen van. Mi hívta életre ezeket a piacnyitásokat?
– 1998-ban megjelentek az első multinacionális láncok, amelyek hasonlóan kedvező árakkal, de széles áruválasztékkal és a kényelmes bevásárlás élményével szívták el a vásárlóerőt. Erre válaszként, egyrészt boltjaink diszkont jellegét feladva, szupermarketekké alakultunk, ami választékbővítést és esztétikai megújulást is jelentett, másodsorban pedig elindítottuk házhoz szállítási szolgáltatásunkat, ami élelmiszer területen akkor nem volt még elérhető. Ezt követően, 2000-ben létrehoztuk saját fejlesztésű webáruházunkat is, amivel, a márciusi indulástól, már az első évben 50 millió Ft forgalmat generáltunk.
– Hogyan ünneplik a jubileumi évet?
– Boltfelújításaink sorát idén a Margit körúti egység teljes körű modernizálásával zárjuk. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy üzleteinkben ne csak a széles árukínálatot és a kedves kiszolgálást biztosítsuk, de esztétikai élményt is kínáljunk vevőinknek.
– Milyen tervekkel indítják a következő 25-öt?
– Az elkövetkező években az online fejlesztéseinkre fókuszálunk. Nagyon népszerűek mobilalkalmazásaink, a G’Roby webáruház applikációja és az Okoslista nevű program, de ezen a piacon szinte naponta változnak az igények, így előre kell gondolkodni. Számomra most az a legnagyobb projekt, hogy vizionáljam, 2-3-5 év múlva mire lesz szükségük az embereknek, és azt már most megvalósítsuk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta 250. üzletét a Rossmann
A Rossmann családdal, a cégcsoport nemzetközi vezetőivel és a társtulajdonos AS Watsonnal közösen…
Tovább olvasom >50 éves jubileumát ünnepli a PepsiCo Írországban „50for50” kampányával
Működésének 50 éves jubileumát ünnepli a PepsiCo Írországban „50for50″ kampányával,…
Tovább olvasom >Dr. Oetker Csokoládés Szív Torta és Bourbon Vaníliás Puding kész gyümölcsöntettel
A Dr. Oetker magyarországi alapításának 100 éves jubileuma apropóján két…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >