OKSZ: a kiskereskedelem tovább bővül idén
Az idén lassuló ütemű, de további kiskereskedelmi forgalomnövekedésre számít az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán közölt adatai szerint januárban 7,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. A karácsony utáni kiárusítások eredményeként a nem élelmiszer jellegű iparcikkek eladásának 11,1 százalékos növekedése húzta az emelkedést. Az adatok szerint tizenkilencedik hónapja megszakítás nélkül nő a lakossági fogyasztás, és a januári ütemnél csak tavaly áprilisban mért gyorsabb növekedést a statisztika.
Az OKSZ szerdai közleményében kifejtette: az online pénztárgép-rendszer és az ekáer (elektronikus közúti áruforgalmi ellenőrző rendszer) az idén felfelé húzza a kiskereskedelmi forgalmat, a vasárnapi zárva tartás piaci hatása viszont kedvezőtlen lesz.
A tájékoztatás szerint a háztartások számára kedvező, hogy néhány hónapig továbbra is az alacsonyabb árszinttel lehet számolni az üzemanyag forgalmazásban, hosszabb távon azonban bizonytalan a piac.
A devizahiteles háztartások helyzete szintén javulni fog 2015-ben, de ennek a fogyasztói piacon várható hatása, a költekezés változása jelenleg még nem vetíthető pontosan előre – írták.
Az OKSZ szerint a januári kiemelkedő kiskereskedelmi forgalom részben azzal magyarázható, hogy a gazdaság növekedése és az alacsony üzemanyagár miatt emelkedett a háztartások megtakarítása. A bővülést továbbá szintén segítette az online pénztárgéprendszer tavalyi bevezetése, amely következtében nőtt a nyugtaadási fegyelem és tisztult a piac. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >