OKSZ: 2-3 százalékkal nőhet a fogyasztás az idén
A reáljövedelmekhez igazodva várhatóan 2-3 százalék körüli mértékben nő a fogyasztás Magyarországon az idei év egészében – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) pénteken.
A szervezet MTI-hez eljuttatott elemzése felidézi, hogy az első negyedévben a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a háztartások fogyasztási kiadása 3680 milliárd forint volt, 2,7 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi 3593 milliárd forinthoz képest.
A fogyasztói piac bővülésének hátterében döntő részben a reálkeresetek 2,6 százalékos emelkedése húzódik meg – hangsúlyozta az OKSZ.
A kereskedelmi szövetség arra is felhívta a figyelmet, hogy a családok fogyasztásának néhány területe az átlagosnál jobban bővült az év első hónapjaiban.
A kereskedelmi fogyasztás – a megvásárolt árumennyiség – az első négy hónapban összességében 4-5 százalék körüli mértékben nőtt.
A vendéglátóhelyek értékesítése ugyanebben az időszakban 7,4 százalékkal bővült. Ez több mint 200 milliárd forint kiadást jelentett a háztartásoknál.
A kereskedelmi szálláshelyek belföldi bevételei 16 százalékkal emelkedtek, ez mintegy 20 milliárd forint körüli összeget jelent január és április között.
Az OKSZ szerint kedvező változást tükröz, hogy hosszú évek visszaesése után 2014 elején a lakáspiac is elmozdult a mélypontról.
A gépjármű-értékesítés csaknem 7 százalékkal nőtt az első negyedévben, de a vásárlások nagyobb része jelenleg még a vállalkozásokhoz, intézményekhez kötődik. Az új személygépkocsik értékesítése 80 milliárd forint, a használtaké 30 milliárd forint volt ebben az időszakban – közölte az OKSZ. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >