Okos pizzás dobozok – A nap képe

Szerző: trademagazin Dátum: 2019. 10. 07. 10:40

Bizonyára milliárdokban mérhető a világban a házhozszállított pizzák, és a hozzájuk tartozó dobozok száma évente. Csomagolásuk optimális reklámfelület és információhordozó. Többféle marketingcélt szolgálhat: többek között a megkülönböztetést! A konvencionálistól eltérő, kreatív, vagy éppen furcsa ötleteket mutatunk most be.

 

Ezt a dobozt – Andrew DePascale and Marcello Mandreucci tervezése – kis kínálóállvánnyá lehet hajtogatni; még hely is kevéssel több marad az asztalon.


 

Pizza1

 

Az ausztrál Pizza Hut dobozán egy fekete matrica hőmérőként használható: ha a pizza hőmérséklete 50 0C fok felett van, az okos pötty jelez.

 

Pizza2 Pizza3

 

A GreenBox olyan dobozt kínál, amelynek egy fele tányérként szolgálhat, a másik fele összehajtható, abban lehet az esetleges maradékot tárolni.

 

pizza4

 

Az új-zélandi Hell Pizzéria doboza is alkalmas arra, hogy a maradék becsomagolására alkalmas eszközt lehessen hajtogatni belőle. Csak éppen koporsóformájút! Morbid ugyan, de illik a koncepcióhoz, hiszen a hell angolul poklot jelent.

 

Pizza5 Pizza6

 

 

Az Eataly doboza kívül látványosan magyarázza el, milyen pizza van a dobozban, belül fémmel „bélelt”, így jobban tartja az étel hőmérsékletét.

 

pizza7 Pizza8

 

 

 

Sok helyen ismert rajzfilmfigurákkal promótálják a terméküket. Egy holland dobozon Bart és Homer Simpson alakja látható, ennél viszont jóval komplexebb a japán Domino ötlete: a csomagoláson ábrázolt, a szigetországban igen népszerű karaktert, a Hatsune Mikut „táncra perdíti” a pizzázó egy okostelefon-alkalmazása.

 

pizz9 pizza10

 

 

A kazahsztáni pizzadoboz tartalmát egyszerűen csak McBurgernek hívják. Meglehet, a kíváncsiságunkra játszanak…

 

pizza11

 

 

 

Kapcsolódó cikkeink