Nyolcmilliós bírság a Tescónak
Nyolcmillió forintra bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal Tesco Zrt.-t. Megállapította ugyanis, hogy a cég 2008. szeptember 1. és 2009. március 16. között tartott egyes akciói során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A versenyhatóság rendelkezésére álló iratok és bizonyítékok szerint a TESCO reklámújságjaiban megjelent tájékoztatásaiban – egyebek mellett – azt az üzenetet közvetítette a fogyasztók felé, hogy az azokban szereplő termékek megvásárolhatók lesznek a hirdetésekkel érintett áruházaiban, a hirdetésekben szereplő feltételekkel, tulajdonságokkal.
A GVH szerint a termék lényeges jellemzőjének számít az, hogy a vásárlás után azonnal elvihető-e, e körülmény nyilvánvalóan befolyásolja ugyanis a fogyasztók ügyleti és vásárlási döntéseit. Különösen így van ez olyan termékek esetében, amelyek megvásárlásához a vásárlónak utaznia kell, mert a lakhelyétől távolabb helyezkedik el az értékesítési hely. A vizsgálat során a Tesco elismerte, hogy egyes termékek (Flóra margarin, Kinder tejszelet, „tanuló kutyus” és „Az Én titkos naplóm” játékok) egyes áruházakban nem álltak rendelkezésre, nem voltak elvihetők az akciós időszak első napjaiban.
A Flóra margarin esetében a Tesco késve adta le a rendelést, így tudhatta, hogy a termék nem fog rendelkezésre állni a kellő mennyiségben. Főleg miután a szállító világossá tette számára, hogy nem tudja a kért mennyiséget a kért időre leszállítani. A tejszelet beszerzését a Tesco rosszul szervezte meg, nem érzékelte e hibát, noha az ellenőrzés során azt kellett volna. A játékok esetében a kiskereskedelmi lánc már a tervezési, akciószervezési folyamat során tudomást szerzett arról, hogy a játékokat a szállító nem fogja a kért mennyiségben leszállítani.
A GVH megállapította, az eljárás alá vont tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az áru meghatározott áron való vásárlására történt felhívás közreadásával és annak elhallgatásával, hogy a vállalkozásnak alapos oka volt azt feltételezni, egyes üzleteiben az adott vagy azt helyettesítő árut a kínált áron nem fogja tudni megfelelő időtartamig és mennyiségben szolgáltatni vagy más vállalkozástól beszerezni (csalogató reklám) – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >