Nyárra elfogy a cégek pénzügyi tartaléka
A magyar kkv-k felét mérsékelten, 44 százalékukat azonban nagymértékben érintette a koronavírus – derült ki a K&H ügyfelei körében április közepén folytatott felmérésből.
A kár mértékét tekintve jelentős eltérés mutatkozik az egyes ágazatok között. A vírusjárvány egyik legnagyobb vesztese egyértelműen a turizmus: a szektor képviselőinek 85 százaléka számolt be arról, hogy visszafordíthatatlan vagy súlyos veszteség érte a hirtelen leállás következtében. Emellett az egyéb kereskedelem (53 százalék) és az élelmiszer-kereskedelem (48 százalék) érintett leginkább, a legkevésbé pedig a mezőgazdaságban (28 százalék) tapasztaltak komoly gondokat.
A cégek főként a belföldi kereslet elmaradását tapasztalták, emellett a cégen belüli munkafolyamataikat és munkakörülményeiket is drasztikusan át kellett alakítani. Több mint 60 százalékuk megszorító intézkedéseket vezetett be a károk mérséklésére, és a cégek harmada csupán egy-két hónapra elegendő pénzügyi tartalékkal rendelkezik.
A vírusjárvány következtében kialakult helyzet gyors és drasztikus lépésekre kényszerítette a hazai kkv-szektort, amit az is mutat, hogy közel kétharmaduknak (62 százalék) szüksége volt arra, hogy valamilyen megszorító intézkedést vezessen be. A felmérésben részt vevő cégek 33 százaléka csökkentette a költségeket a szolgáltatások, havi kiadások lemondásával, minden negyedik cég (26 százalék) mérsékelte a dolgozók munkaidejét, 14 százalékuk pedig kevesebb aktív dolgozóval működik. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H: felzárkózóban a közepes vállalatok
A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Elmozdult a mélypontról a magyar vállalatok innovációs tevékenysége
A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul…
Tovább olvasom >K&H: Kiderült, mitől tartanak legjobban a vállalkozások
Még mindig az infláció jelenti a legnagyobb nehézséget a kkv-k…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
2023 novemberében az Offerista Group és a ShopFully Bulgáriában, Magyarországon,…
Tovább olvasom >Elindult a karácsonyi sertéshús fogyasztásösztönző kampány
Elindította ünnepi sertéshúsfogyasztást ösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum, amelyet az…
Tovább olvasom >Kiegyensúlyozottabb lehet a diótermés idén
Jó termésben bíznak idén a hazai dióültetvényeken gazdálkodók. Idén a termés…
Tovább olvasom >