Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben
Az euróövezetben novemberben 1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene szezonális kiigazítással az előző havihoz képest és 7,8 százalékkal haladta meg a 2020. novemberit – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
Szakértők havi szinten 0,5 százalékos kiskereskedelmi forgalomcsökkenésre, éves viszonylatban pedig szerényebb, 5,6 százalékos növekedésre számítottak.
Az Európai Unió 27 tagállamában novemberben 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom havi és 7,9 százalékkal éves összevetésben.
Az előző havihoz képest Spanyolországban nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom novemberben, 4,9 százalékkal. Luxembourgban 4 százalékos, Portugáliában pedig 2,8 százalékos volt a havi növekedés. A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben Ausztriában csökkent, 4,1 százalékkal, továbbá Lettországban 3,6 százalékkal és Horvátországban 3,1 százalékkal.
Éves bázison Szlovéniában bővült a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom, 41,1 százalékkal. A második legnagyobb növekedés Franciaországban volt 22,7 százalékkal, majd Lengyelország következett 14,5 százalékkal. A legnagyobb éves csökkenést a novemberi kiskereskedelmi forgalomban Lettországban jegyzeték fel 3,6 százalékosat, Németországban 2,8 százalékosat, Finnországban pedig 1,9 százalékosat.
Magyarországon az előző havihoz képest 0,2 százalékkal csökkent novemberben a kiskereskedelmi forgalom az Eurostat jelentése alapján, az egy évvel korábbihoz képest pedig 3,8 százalékkal emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >