Az üzemanyag mellett a finom falatok és a kávé ad új lendületet a Shellhez betérőknek
Az utazási élményt nem csupán az autóban töltött idő határozza meg, hanem az út során tartott pihenők is. Bármikor új lendületet adhat egy ízletes kávé vagy néhány finom falat. Igazodva a vásárlói igényekhez a benzinkutak egyre színesebb formában, egyre szélesebb választékkal várják a vendégeket. A Shell shopjainak megújulási folyamatába Gyúrós Péter, a Shell közép-kelet-európai régió shop üzletág vezetője és Bujdosó Andrea, a Shell Hungary igazgatósági elnöke enged betekintést.
Gyúrós Péter, a Shell közép-kelet-európai régió shop üzletág vezetője
és Bujdosó Andrea, a Shell Hungary igazgatósági elnöke
– Milyen stratégia és időzítés mentén valósul meg a benzinkúti shopok átalakítása?
B.A.: A fogyasztói igények és szokások változását figyelembe vesszük, éppen ezért az üzemanyag-kereskedelem mellett a benzinkutak shopjait helyezzük előtérbe. 2015-ben indult el a shop üzletágunk fejlesztését célzó stratégiánk, amelytől azt várjuk, hogy üzletünk egyik fő mozgatórugója lesz a következő években. A stratégia a vállalat globális irányát követi, a helyi adottságok és lehetőségek figyelembevétele és kiaknázása mellett. A tervek szerint 2025-re a Shell kiskereskedelmi üzletága jövedelme közel felét nem üzemanyag termékek értékesítéséből éri majd el.
Gy.P.: Többféle koncepcióval készültünk, ezeket főként a benzinkutak elhelyezkedése, mérete és a fogyasztók helyi igényei határozzák meg. Az On the Move koncepcióval azoknak szeretnénk kedvezni, akik utazásuk során kellemesen szeretnének megpihenni, leülni és közben könnyen elérhető és jó minőségű, ízletes ételeket fogyasztani, mielőtt továbbindulnak. Ezt már az ország több pontján sikerrel megvalósítottuk, ezt bizonyítják elégedett vásárlóink visszajelzései, valamint a szakma elismerése. Utóbbira példa a Superstore-díj elnyerése is.
– Milyen további shopformátumok tartoznak még a stratégiába?
Gy.P.: Az On the Move mellett megjelenik egy klasszikus benzinkúti shop és egy városi kávézó koncepció. Míg az előbbi esetében a tankoláson van a hangsúly, és az üzletben inkább helyben fogyasztható termékekre és az impulzusvásárlásokra koncentrál, addig az utóbbi mindezen termékek mellett kibővített ételválasztékkal, széles körű kávé- és süteménykínálattal várja a vendégeit. Szeretnénk megidézni a kényelmes, trendi városi kávéházak hangulatát, ahova akár személyes vagy üzleti ügyben is szívesen szerveznek találkozót a vendégek. Erre a típusú shopra nem kizárólag megállóként tekintünk, hanem akár úti célként is, ahol a tankolás csak másodlagos szempont.
– Ezek mikortól lesznek elérhetőek?
Gy.P.: A kezdeti sikerek után a lendület továbbra is tart, ezt bizonyítja, hogy az említett két új shopkoncepcióból még ebben az évben négy-négy megvalósul az állomásokon. Feszes ütemtervvel dolgozunk, jövőre több mint harminc üzletünket szeretnénk megújítani. Az átalakulás nagyon izgalmas, de közben kihívásokkal teli, összetett folyamat. A shopalaprajz és a design megújítása mellett kulcsfontosságú szerepe van az ételkínálat előállítását biztosító eszközöknek is. Ezeket el kell helyezni, az állomás munkatársait meg kell tanítani a használatukra. A fejlesztések és a gyorsételkínálat megújítása során szem előtt tartjuk a helyi vásárlói igényeket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ahol a hotdog a legnépszerűbb, ott nagyobb energiákat fektetünk a hotdogválasztékra és a nagy mennyiségben elérhető készletre, ahol azonban az emberek inkább grillcsirkéért állnak meg, oda grillsütőt is telepítünk.
B.A.: A fogyasztók igényei és visszajelzései alapvető elemként szolgálnak a fejlődésben, a Shell kiskereskedelmi üzletágának dinamikus átalakulásában. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy az étel- és kávékínálat bővítése, a vendéglátás iparági trendnek mondható.
– Egy ilyen szoros versenyben mik lehetnek a siker összetevői?
Gy.P.: Vásárlói oldalról nézve a leginkább keresett és izgalmas termékeket, jó minőségű, könnyen elérhető és ízletes ételeket kínálunk. Ennek hátterében pedig már a fogyasztók számára nem feltétlenül fontos, de számunkra kritikus dolgok állnak. A gyorsétel, a kávé és az egyéb termékek tekintetében a legjobbat keressük, folyamatosan javuló és bővülő kapcsolatokat építünk ki minőségi termékeikért elismert beszállítókkal. A polcképek és a promóciók végrehajtása a partnereinknek is nagyon fontos, és ez az egyes állomáson dolgozó kollégáinknak köszönhetően megbízhatóan, pontosan és eredményesen megy végbe.
Pozitív visszajelzéseket kapunk, azt látjuk, hogy munkáltatóként is népszerűek vagyunk, ezt mutatja az is, hogy sokan jelentkeznek hozzánk, szívesen dolgoznának nálunk.
B.A.: Ezeket a sikereket a Shell Csoport is felismeri és értékeli. Így a következő évben jelentős forrásokat biztosít a további fejlesztésekre. Ennek egyik leghangsúlyosabb eleme a beruházások mellett a kommunikáció lesz. Az újdonságokat nem elég bevezetni, ezekről beszélnünk is kell. Szeretnénk minél szélesebb körben népszerűsíteni a kínálatunkat, hogy vásárlóink és partnereink is folyamatosan lássák a fejlődést, és minél vonzóbbá váljunk számukra.
– Hogyan kell ezt elképzelni?
Gy.P.: A deli2go márkanevet elhagyva bevezetjük a deli by Shell-t, amelyhez már a kezdetektől a gyorsan elérhető, ízletes és jó minőségű ételeket szeretnénk kötni. A márkanévben szereplő Shell pedig megmutatja a vásárlóknak, hogy mindezt hol keressék. Az átépítések fokozatosan zajlanak, a deli by Shell névvel már most is több helyen találkozhatnak vendégeink, de egy átfogó kampány keretében szeretnénk még szélesebb körben bemutatni majd a 2018-as évben. Az üzletágnak ez a része korábban még sosem kapott ilyen hangsúlyos helyet a vállalat kommunikációs tervezésében, de jövőre az egyik fókusztéma lesz.
– A shop üzletág megújítása mellett várhatóan mi kap még kiemelt szerepet?
B.A.: Vásárlói hűségprogramunk, a ClubSmart program kínálatát is folyamatosan megújítjuk, figyelembe véve a fogyasztók igényeit. A hűséges vásárlók megjutalmazásán már húsz éve dolgozunk, ez a jövőben is így lesz, egy még változatosabb, még színesebb formában. Emellett pedig az üzemanyag-kereskedelemről sem feledkezhetünk meg. Bár az arányok látványosan eltolódnak majd a shop üzletág felé, az üzemanyagok akkor is kulcsfontosságúak a vállalat jövedelme szempontjából. Idén nagy sikerrel vezettük be a DYNAFLEX
technológiával továbbfejlesztett Shell V-Power üzemanyagokat, ezek továbbra is fókuszban maradnak.
A hűséges vásárlók megjutalmazására nagy figyelmet fordítanak a Shellnél, de az egyik veszprémi töltőállomáson ezt még magasabb szintre emelték. Az ízletes kávéra vágyó törzsvendégeket névre szóló csésze várja, amikor beugranak a benzinkútra. |
– Az átalakítások, változások bevezetése során milyen kihívásokkal szembesülnek?
B.A.: Egy ilyen nagyméretű shopberuházási program megvalósítása számunkra is új kihívást jelent, amihez ki kell alakítani a megfelelő szervezeti képességeket és folyamatokat is. Örök igazság, hogy a kiskereskedelemben rengeteg részletnek kell megfelelően és együtt működnie!
Gy.P.: Emellett pedig szeretnénk tovább javítani az ellátási láncon. A gyártókkal és a beszállítókkal szeretnénk még kiterjedtebb, professzionálisabb kapcsolatot kiépíteni. A legjobb partnerekkel együtt dolgozva tudjuk garantálni vendégeinknek a jó minőséget és a széles választékot. Míg a minőség mindenhol állandó lesz, a választék helyenként eltér majd, igazodva a helyi vásárlók igényeihez. Emellett mindenki számára elérhető és fogyasztható ételeket is bevezetünk, például külön figyelmet fordítunk a glutén- és laktózmentes kínálatra. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat mindennapjai a koraszülöttekért
Évente átlagosan 150.000 kilométernyi megtett út a legkisebbek életének megmentéséért,…
Tovább olvasom >A sport, mint a marketing csodafegyvere
A sport az évek során kiemelkedő marketingeszközzé vált, amelyet vállalatok…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >