Nincs, aki megcsinálja a digitális forradalmat
A digitális transzformáció szinte a teljes hazai kkv.-szektort érinti, ám csak kevesek aknázhatják ki a benne rejlő lehetőségeket, mert nincs elég szakember.
– A digitalizáció páratlan lehetőség minden cég számára, amit egyszerűen vétek nem kihasználni. Mivel a magyarországi vállalkozások elég rosszul állnak ebből a szempontból, aki a maga piacán elsők között digitalizálja üzleti folyamatait, könnyen piacvezetővé válhat – mondta Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda vezető tanácsadója.
A digitális transzformáció azt jelenti, hogy egy vállalkozás minden olyan folyamatát, amit lehet, igyekszik digitális eszközökkel megoldani vagy támogatni. Ebbe beletartozhatnak értékesítési, teljesítési, ügyfélszolgálati vagy adminisztrációs folyamatok egyaránt.
A kereskedelem digitalizációja nemcsak egy webshop indítását jelentheti, hanem például az elektronikus számlázást, vagy a fizikai bolt digitalizációját is, ahol a mérlegektől az árcímkéken át a pénztárgépekig mindent egy integrált rendszerbe szerveznek.
Sajnos, még nem épült ki a digitalizáció szolgáltatói oldala. Azt a kevés szakértőt és stratégiai tervezőt, akik kellő szaktudással és tapasztalattal rendelkeznek, elkapkodják a nagy cégek, a kisebb vállalkozások pedig nem tudnak kihez fordulni. Tulajdonképpen azért késik a digitális forradalom, mert nincs, aki megcsinálja.
A legtöbb cégnek érdemes külső szakértőt megbízni a feladattal, mert az olyan speciális szaktudást igényel, ami általában a legnagyobb vállalatoknál sem áll rendelkezésre. A kisebb vállalkozásoknak azonban nehezebb dolga van, mivel többségük nem tudja megfizetni a komoly szakértőket. A cégvezetőnek kell tájékozódnia, képeznie magát és kialakítania cége digitális stratégiáját. //
Kapcsolódó cikkeink
Továbbra is keresik a kezdő programozókat, a felvevőpiac immár a digitalizálódó kkv-szektor
Bár megérezte a multik létszámcsökkentését a Codecool, Magyarország vezető programozóiskolájaként…
Tovább olvasom >Billegő helyzetben kell fenntarthatóvá válniuk a magyar kkv-knak
A kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára kulcsfontosságú, hogy már most…
Tovább olvasom >A Carrefour beruházásainak középpontjában Románia áll
Tovább halad a Carrefour „Digital Retail 2026” stratégiájával. A beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >