Nielsen: növelték bevételüket a benzinkutak melletti üzletek
Szénsavas üdítőital, energia- és sportital valamint sör a három legnagyobb forgalmú termék a hazai benzinkutak mellett működő üzletekben. Mintegy 12 milliárd forint bevételt értek el a benzinkutak boltjai idén az első nyolc hónap alatt; 1 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
Úgy nőtt a forgalom, hogy közben csökkent a benzinkút shopok száma: Idén január elején 1 387 benzinkút shopot regisztrált a Nielsen cenzusa, míg egy évvel korábban még 1474-et.
– Harmincöt féle élelmiszer mellett légfrissítő és óvszer eladását mérjük a benzinkutaknál – tájékoztat Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. – A legkeresettebb italok közül a szénsavas üdítőital valamint energia- és sportital egyaránt mintegy 1,5 milliárd forintos forgalma idén január-augusztus között 3, illetve 2 százalékos növekedést jelent a múlt évi hasonló periódushoz viszonyítva. Ezzel egy időben ásványvíznél a csaknem 1,2 milliárd forint értékű eladás plusz 4 százalékot jelent. Sörből a közel 1,3 milliárd forint forgalom 4 százalékkal kevesebb, mint tavaly január-augusztus során.
Második legkeresettebb termékcsoport az édesség. Ebből a kategóriából a legtöbb bevételt szeletes csokoládéval és rágógumival érték el a benzinkút shopok.
Égetett szeszesitalnál vodka és whisky áll az értékben mért eladási lista élén.
Kategória | % |
Szénsavas üdítőital | 13 |
Energia- és sportital | 13 |
Sör | 10 |
Ásványvíz | 10 |
Szeletes csokoládé | 6 |
Jeges tea | 5 |
Gyümölcslé | 5 |
Rágógumi | 4 |
(Nielsen, fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat)
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >Nielsen: Feleannyi sört vásároltunk a vébén, mint az Eb két hete alatt
A magyarok kétharmada társaságban nézi a katari labdarúgó-világbajnokságot, de sokan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >