Nielsen: ha fesztivál, ha sport, évente kétszer jár el a magyar

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 30. 11:34

A tipikus magyar zenei vagy művészeti fesztiválozó jellemzően évente egy-két fesztiválra látogat el, nő, felsőfokú végzettséggel és közepes átlagkeresettel rendelkezik. Hivatalos sportrendezvények iránt a lakosság több mint kétharmada érdeklődik, leginkább a 30–49-es korosztály, főként a férfiak, és évente egy-két alkalommal mennek el élő sportot nézni. Nagy érdeklődés övezi a különféle étel-italfesztiválokat (66%) is, derül ki a Nielsen Sports 2017-es, sporttal és szórakoztatással kapcsolatos, 2017 májusában Magyarországon végzett reprezentatív felméréséből.

Évente több százezer magyar látogat el különféle tematikájú, kisebb-nagyobb fesztiválokra, koncertekre és sporteseményekre: Ezt alátámasztja, hogy a kultúra és sport iránt a válaszadók mintegy 70%-a általános érdeklődést mutat.
A különféle kulturális érdeklődési körök preferenciasorrendjének élén a filmek állnak, 10-ből kilenc magyar kimondottan kedveli a filmeket, életkortól, nemtől, iskolázottságtól függetlenül. Ezüstérmesként végzett az utazás, ezen belül a 16–29-es korosztály mutatja a legnagyobb lelkesedést. A múzeumok az 50+-os korosztály körében szerepelnek előkelő helyen, különösen a nők körében. Érdekesség, hogy a celebek világa a megkérdezettek épphogy harmadát érdekli, és leginkább az ötven feletti, középfokú végzettségű nőket izgatja a sztárok világa.

Zenét napi szinten a magyarok közel 60 százaléka hallgat, míg az Y generációnál ez 80 százalék. Koncertre évente egy-két alkalommal jut el a lakosság közel fele, de magas a havonta legalább egy élőzenei eseményt látogatók aránya is (24%). Ugyanez áll a zenei fesztiválokra is: a válaszadók közel fele évi egy-két fesztiválra jut el, ám a magyarok mintegy harmada egyáltalán nem jár fesztiválra.

A sportok iránt általánosságban véve 10-ből heten érdeklőknek Magyarországon, és egyötödük havi rendszerességgel, míg 40%-uk évi egy-két alkalommal látogat el személyesen is egy-egy hivatalos sportrendezvényre.
A sportok iránti érdeklődés slágerlistáját az úszás vezeti, a magyarok kétharmada követi vagy kifejezetten követi a sportágban történő eseményeket. Második helyen áll a vízilabda és a kézilabda, mindkettő iránt kimagasló érdeklődést tanúsítunk. A labdarúgás, érdeklődés tekintetében, a negyedik helyet csípte meg. Legélénkebben az ezredfordulós generáció, azon belül is főként a középfokú végzettségű férfiak érdeklődnek a foci iránt. A Nielsen Sports eredményei szerint a legnépszerűbb hazai csapat a Ferencváros, míg a nemzetközi csapatok közül a Real Madridnak szurkolnak a legtöbben.

Televízión a magyarok közel fele néz élőben meccset, egyharmaduk kézilabdát is szívesen néz, míg úszásra 10-ből 3-an kapcsolnak.

„Népszerűek a televíziós sportközvetítések, ugyanakkor a globális trendeknek megfelelően a magyarok is párhuzamosan több tevékenységet folytatnak sportnézés közben” – mondta Vágyi Erik, a Nielsen értékesítési igazgatója. „Ez az elaprózódott figyelem leginkább azt jelenti, hogy a közvetítéssel egy időben interneteznek, telefonálnak, e-mailt írnak vagy a közösségi médián »lógnak«. Ez kitűnő alkalmat teremt az adott rendezvény szponzorációs partnereinek arra, hogy a célközönségüket elérjék.”

A különféle sporteseményekről, játékosokról, mérkőzésekről a legtöbben az internetről és televízióból tájékozódnak, ugyanakkor a közösségi média is erősen teljesít, 10-ből négyen innen szerzik be a számukra hasznos információkat. (Nielsen)

Kapcsolódó cikkeink