NGM: 56 hónapja folyamatosan bővül a kiskereskedelem
A kiskereskedelem már 56 hónapja folyamatosan növekedési pályán halad, és a következő időszakban is hasonlóra lehet számítani – mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataira reagálva.
A KSH keddi közlése szerint februárban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét.
A helyettes államtitkár hozzátette: a kiskereskedelemben jelentkező eredmények többek között a kormány és a szociális partnerek között 2016. novemberében megkötött hatéves bérmegállapodásnak köszönhetőek, hiszen ezáltal a minimálbér és a garantált szakmunkás bérminimum 2018-ban is emelkedett, az egyes háztartások jövedelme is folyamatosan nő.
Az NGM MTI-hez eljutatott közleménye szerint a kiskereskedelmi forgalom bővülését Magyarországon az áfacsökkentések mellett a hatéves bérmegállapodás eredményeként megvalósuló reálbér-emelkedés és a növekvő foglalkoztatás is támogatja. A magyar kiskereskedelmi forgalom 2010. januárjához képest 27,6 százalékkal nőtt, azaz meghaladta az Európai Unió 10,9 százalékos átlagát.
A kormány gazdaságpolitikájának következtében a következő időszakban is folytatódhat az ágazat erősödése – olvasható a tárca közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >