NFM: idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 02. 01. 11:20

A fogyasztóvédelmi hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2017-ben több mint 800, az előző évekhez képest ötször több webáruházat ellenőrzött, főként próbavásárlásokkal. Az online vásárlások számának folyamatos növekedése miatt idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában – közölte az NFM csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint a hatósági intézkedéseknek köszönhető, hogy a magyarországi internetes kereskedelemre nem jellemzőek a kirívó fogyasztóvédelmi jogsértések.
A hatóság továbbra is nagy hangsúlyt helyez az árubemutatók, a vidámparkok, kalandparkok és aquaparkok, valamint a kuponos értékesítés és az utazási irodák ellenőrzésére.
Ehhez kapcsolódóan megjegyezték, hogy az árubemutatós visszaélések száma a 2015 decemberében elfogadott törvénymódosítás és a hatékony hatósági eljárások eredményeként 2018-ra a negyedére csökkent.
Arról is beszámoltak, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz tavaly közel 31 ezer megkeresés érkezett, elsősorban jótállási, panaszkezelési és netes kereskedelemmel összefüggő ügyekben. A vásárlók, családok biztonsága érdekében a hatóság 2017-ben 145 veszélyes terméket – főként gyermeksporteszközöket, játékokat, fényfüzéreket, etetőszékeket – vont ki a forgalomból.
Az NFM a továbbiakban is fontos feladatának tartja, hogy aktív fogyasztóvédelmi jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel járuljon hozzá a magyar vásárlók, családok érdekeinek védelméhez – olvasható a tárca közleményében. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink