Nem többen, hanem többet vásárolnak sütési alapanyagokból

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

Vannak olyan termékkategóriák, amelyek a rossz fogyasztói hangulatban is növekedni tudtak. 2009. január–július időszakában az előző év első hét hónapjához képest többet vásároltunk például sütőporból és vaníliás cukorból, valamint pudingból és desszertporokból – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatbázisának adataiból. A 2009. évet érintő gazdasági recesszió általánosságban visszahúzó hatással volt az élelmiszer-vásárlásokra. Az első negyedévben erőteljesen érezhető volt az, hogy a magyar háztartások összességében kevesebbet vásároltak, és csökkent a kényeztető jellegű impulzus vásárlások aránya.
Emellett azonban vannak olyan termékkategóriák, amelyek növekedni tudtak az idei évben. Mindez összhangban van azzal a nemzetközi tendenciával, amelyre az elemzők a válság kapcsán hívták fel a figyelmet. Az otthonlét szerepének felértékelődése hazánkban is megfigyelhető, amelynek következtében egyre inkább népszerűvé válnak az otthoni sütés-főzés alapanyagai.
Sütőporból és a vaníliás cukorból közel 20 százalékkal nagyobb mennyiséget vásároltak a magyar háztartások 2009. január–július időszakában, mint az előző év első hét hónapjában. A pudingokból és desszertporokból több mint 5 százalékos a növekmény. A nagyobb forgalom azonban nem jelent több vásárlót. A GfK Hungária Háztartáspanel felmérésének adatai alapján elmondható, hogy az elmúlt hónapokban a fenti három termékkategória vásárlói köre lényegében nem változott (sőt a pudingporok esetében 6 százalékkal szűkült is), viszont többet használtak el ezekből a kategóriákból.

A forgalom és a vásárlói hatókör változása 2009. I–VII. és 2008. I–VII. időszak között
Forgalom Forgalom Vásárlói
változása változása hatókör
mennyiségben értékben változása
Sütőpor +19% +15% +0,3%
Vaníliás cukor +17% +25% +1%
Pudingpor +6% +13% -6%
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Kapcsolódó cikkeink