Nem minden zöld, ami annak látszik: a GVH segít a jogszerű reklámozásban
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette ún. „Zöld marketing” tájékoztatóját, mely a vállalkozásokat támogatja a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában.
Az elmúlt években egyre növekvő elvárás a vállalkozásokkal szemben a környezetbarát működés, és ezzel párhuzamosan nő a környezettudatos vásárlók aránya is, akik figyelembe veszik fogyasztásuk bolygónkra gyakorolt hatását. A versenyhatóság tapasztalatai alapján ezért az utóbbi időben számos terméket, szolgáltatást népszerűsítenek „zöld állításokkal”, vagyis a vállalkozás működésének környezetbarát, fenntartható jellegére utaló reklámüzenetekkel. Ezen reklámok között egyre gyakoribb az ún. „zöldre mosás” (greenwashing) jelensége, azaz olyan marketing- vagy PR-stratégia alkalmazása, melynek keretén belül egy vállalkozás környezetbarátként, a környezetvédelemért felelősséget vállalóként tünteti fel magát, miközben ez nem mutatkozik meg működésében, vagy a termékére, szolgáltatására vonatkozó, ilyesfajta állítások nem igazolhatóak.
A versenyhivatal egy korábbi összefoglalójában már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, ezúttal pedig a vállalkozások számára tett közzé olyan tájékoztatót, amely segítséget nyújt számukra a kereskedelmi kommunikáció kialakításában az esetleges jogsértések elkerülése érdekében. Az útmutató összegzi, milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani a reklámtervezéskor: kitér többek között egyes, jellemző zöld állítások (pl. „újrahasznosítható”, „bio”, „organikus”, „lebomló”) alátámasztásának követelményeire, illetve a tanúsító címkék alkalmazásának kereteire.
A hatóság célja a tájékoztató közzétételével a vállalkozások tisztességes versenyének minél hatékonyabb támogatása, egyúttal a fogyasztók tudatosságának növelése.
A tájékoztató elérhető a Hivatal honlapján.
(GVH Sajtóiroda)
Kapcsolódó cikkeink
Magánházakban is razziázhatnak „hajnali rajtütéskor” a versenyhatóság emberei
Szélesebb jogosítványok a hajnali rajtaütések során, lehetővé válik titkos felvételek…
Tovább olvasom >Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai vizsgálat
Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai…
Tovább olvasom >GVH-ÖRT workshop a zöld marketingről
A GVH által kiadott „Zöld útmutató”-ról tartott ÖRT workshopon a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jelentés a Board roomból (1. rész) – Interjú Rózsai Rezsővel, a KPMG Magyarország vezérigazgatójával
Új cikksorozatunkban Szalóky Tóth Judit a Boyden Executive Search partnere…
Tovább olvasom >KSH: 6,2 százalékkal nőtt a reálkereset 2020-ban
A teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete tavaly decemberben 449…
Tovább olvasom >Gulyás: március 15-ig fennmaradnak a korlátozások
A kormány március 15-ig változatlan formában fenntartja a koronavírus-járvány miatt…
Tovább olvasom >