Nem mellékes kiegészítők

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 04. 09. 21:37

A vitamintermékek fogyását alapvetően egy évszakos ingadozás jellemzi, főként őszi és év eleji csúcsokkal. A fogyasztók jelentős része valamilyen egészségügyi előny elérése érdekében vagy valamilyen várható egészségügyi kockázat csökkentése érdekében használ vitaminokat vagy speciális hatóanyagokat (pl. ginkgo biloba, omega-3). E két fogyasztói csoportnak köszönhetően a vitamin kategória értékesítése a nyári hónapokban sem csökken drámaian.

Szász Máté
közép-európai kereskedelmi igazgató
SCITEC Kft.

SCITEC Magyarország szakemberei szerint a speciális hatóanyagok és a monokomponensű termékek (D3-vitamin, K2-vitamin, cink, krómium stb.) eladásait nagymértékben befolyásolja a vásárlói edukáció, mely általában autodidakta módon történik. A szélesebb ismeretekkel rendelkező vásárlók biztosabban kiigazodnak a speciális hatóanyagok között, és általában tartósabb fogyasztóknak bizonyulnak.

– A vitamintermékek piaca növekvő trendet mutat, és eladásaink alapján ez a növekedés várhatóan nem lassul az elkövetkező két évben. A növekvő trend hátterében leginkább a helyes táplálkozási mintázatok felismerése, a tudatos táplálkozás szélesebb körű elterjedése és a szektor iránti bizalom fokozódása áll – tudjuk meg Szász Mátétól, a vállalat közép-európai kereskedelmi igazgatójától.

Innovációk fejlett technológiával

A Scitec Nutrition Európa egyik vezető sport-táplálékkiegészítő gyártója. A vállalat számára fontos, hogy a piaci trendeket lekövesse és a fogyasztói igényeket kielégítse – mindezt minőségi termékek bevezetésével. Termékpalettájának egyik jelentős képviselője az a termékcsoport, amelyet a köznyelvben vitaminoknak és ásványoknak hívunk. Valójában ebbe a csoportba tartozik a klasszikus multivitaminokon és vitaminkészítményeken felül számos olyan hatóanyag, melynek pozitív hatása van az egészségre. Idesoroljuk az omega-3 termékeket, a különböző növényi kivonatokat, mint pl. yucca, máriatövis, bromelain, petrezselyemkivonat, lenmagolaj stb.

– Az oldható vagy folyadék formátumú termékek népszerűsége nő, ízviláguk és oldhatóságuk javul. Külön említésre méltó innovációs irány a speciális, mentes termékek megjelenése, gondoljunk itt allergénmentes vagy vegán formulákra. Az organikus termékek iránti kereslet is fokozódik, ennek kielégítésére azonban rendkívül fejlett technológiára, szigorú technológiai fegyelemre van szükség – fejti ki Szász Máté.

A Scitec a közelmúltban mutatta be kifejezetten élsportolók számára kifejlesztett versenyzői termékvonalát, az Athletic ­Line-t, melyben egy emelt dózisú, speciális multivitaminkészítmény is megtalálható. Szintén a közelmúlt fejlesztése a Scitec Green Series termékcsaládja, mely különleges tisztaságú, különlegesen koncentrált, nagy potenciálú organikus növényi hatóanyagokat tartalmaz tökéletesen tiszta formában. E termékcsalád egyik kiemelkedő terméke a Vita Greens & Fruits, egy 37 organikus növényi összetevőt tartalmazó speciális vitamin- és antioxidáns-termék, egy valóságos super food.

Összetevődivatok

Kadlok Nelli
PR-menedzser
Rossmann Magyarország

Kadlok Nelli, a Rossmann Magyarország Kft. PR-menedzsere úgy látja, a vitaminok és étrend-kiegészítők piacát erős szezonalitás jellemzi, az őszi-téli időszakban megnövekedik az egészségmegőrző és immunrendszert erősítő készítmények fogyasztása, de ezt tovább befolyásolja az időjárás (pl. hideg tél), illetve az influenzajárvány mértéke, kialakulásának időszaka. Tavasszal viszont a fogyókúrás készítmények iránt nő a kereslet. Azonban egyre több olyan termék van a piacon, amelyet egész évben ugyanolyan intenzitással vásárolnak a fogyasztók, ilyenek az idegrendszert nyugtató termékek, hajerősítő, bőrszépítő készítmények stb.

– A 2017-es évben a Rossmann bőven a piac növekedése felett tudott növekedni, mind az étrend-kiegészítők, mind a vitaminkészítmények terén. A fogyókúrás termékek piaca teljes Magyarországon szerényebben, csak 0,8%-kal bővült értékben, de darabban visszaesést mutat. A Rossmannál mindkét érték növekedést mutat. A 2018-as évben tovább folytatjuk a növekedést, de teljes piaci adatok még nem állnak rendelkezésünkre – mondja Kadlok Nelli.

A PR-menedzser azt is elárulja, hogy folyamatosan piacra kerülnek új termékek, nagyon nagy a választék, de már nehéz megtalálni azt a terméket, ami valami „újat is tud”. A gyártók a különböző összetevőket kombinálják, a mennyiségeket variálják. A fogyókúrás piacon évek óta nem volt olyan újdonság, amely egy nagyobb boomot eredményezett volna. Korábban voltak olyan felkapott, új összetevők, amelyek képesek voltak növekedést generálni, most inkább a piac egészében növekszik, mivel a vásárlók egyre egészségtudatosabbak.

A szellemi frissességtől a barnulásig

Krämer Mária
brandmenedzser
Target Sales Group

A Target Sales Group a tetesept táplálékkiegészítőket 2016 végén, 2017 elején kezdte bevezetni a piacra.

– A 2017-es év eladási adataiból úgy láttuk, hogy a fizikai és szellemi erőnlétre ható Ginkgo Ginseng táplálékkiegészítőre volt a legnagyobb kereslet az év során. Sikereihez valószínűleg hozzájárult, hogy hatóanyag kombinációja nagyon egyedi, kevés hasonló összetételű termék található a polcokon, és az ár-érték aránya is kiváló – fejti ki Krämer Mária, a Target Sales Group tetesept márka brandmenedzsere.

A 2017-es év másik sikerterméke a gyomorégés elleni rágótabletta, mely ugyan csak az év közepén került a polcokra, eladási volumene alapján mégis a második helyet vívta ki magának a vállalat portfóliójában.

– A gyomorégés elleni rágótablettán kívül az ősz folyamán megfázás esetén használatos orrkenőcs, immunerősítő vitamin-komplex és orrspray-k kerültek forgalomba tetesept márkanév alatt, a nyári szezonra pedig az egészséges barnulás elősegítésére karotint és antioxidánsokat tartalmazó étrend-kiegészítővel készülünk – tájékoztat Krämer
Mária.

Vitaminvizek

Kaszás Attila
ügyvezető
Viwa product Europa

A Viwa product Europa Kft. funkcionális vitaminvizei minőségi alternatívát kínálnak azok számára, akik a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel mellett szervezetük vitaminraktárának gondozására is jelentős figyelmet fordítanak.

– A kor követelményeinek megfelelően sztíviával és a mindennapokban hasznos vitamin- és ásványianyag-összetétellel állunk fogyasztóink szolgálatára – hangsúlyozza Kaszás Attila, a vállalat ügyvezetője.

A VIWA Vitality vörösáfonya szénsavmentes vitaminvíz azok számára készült, akik egészséges módon szeretnék növelni vitalitásukat, hogy energikusan nézhessenek szembe a mindennapok kihívásaival. A VIWA BODY PROTECTION narancs-maracuya ízvilágú, aloe vera tartalmú üdítőital, míg a VIWA C-1000 egy C-vitamin-bomba, amely rendszeres fogyasztással hosszú időre feltölti a szervezet C-vitamin raktárait. A VIWA EVERYDAY Multivitamin vitaminvíz ízében a grapefruit dominál, ahogy a neve is mondja, ez az ital egy igazi vitaminbomba, amely egész napra feltölti a szervezetet energiával. A VIWA IMMUNITY C-1000 ZERO citromízű, szénsavmentes, 0 kcal-ás üdítőital sztíviával és C-vitaminnal frissességet biztosít, és segít szervezetünk megerősítésében és karbantartásában.

Szupergomba

Egyes meghatározások szerint a szuperélelmiszerek olyan élelmiszerek, amelyek kimagaslóan nagy koncentrációban tartalmaznak olyan tápanyagokat, vitaminokat, mikroelemeket, amelyek az emberi szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlenek. A leggyakrabban emlegetett szuperélelmiszer az áfonya, főként magas antioxidáns- és C-vitamintartalma miatt.

Vattamány Ágnes
marketingreferens
Bio-Fungi

A szuperélelmiszerek közé leggyakrabban a magas antioxidáns tartalommal bíró bogyós gyümölcsöket, olajos magvakat, zöldségeket (brokkoli, káposztafélék, kelbimbó stb.), citrusféléket, a tengeri halakat (lazac, makréla, szardínia stb.) és a magas kakaó­tartalmú csokoládékat sorolják. Ehhez a népes csoporthoz csatlakozott a 2000-es évek végén a csiperkegomba is.

– 100 gramm csiperkegomba fedezi a napi riboflavin (B2-vitamin) bevitel 24%-át, a niacin (B3-vitamin) 18%-át, a pantoténsav (B5-vitamin) 15%-át, a D-vitamin 5%-át. Ásványi anyagokat illetően a réz 16%-át, a szelén 13%-át, foszfor és a kálium 9-9%-át – tájékoztat Vattamány Ágnes, a Bio-Fungi Kft. marketingreferense.

A frissgomba-piacon folyamatosan bővül a Bio-Fungi Kft. kínálata, elsősorban az egzotikus gombákat illetően. Ez a nyári szezonban a sárga laskagombát, télen pedig a déli tőkegombát jelenti. A késztermékeket illetően a közelmúltban két új termékcsaládot vezettek be.

– Amigo – a mi gombánk (www.amigombank.hu) márkanév alatt futnak 120 grammos szendvicskrémeink, amelyeknek magas, 55%-os a frissgomba-tartalma, csak természetes összetevőket tartalmaznak, valamint tartósítószer és színezék nélkül készülnek. Jelenleg két ízben, natúr és csípős ízben kaphatóak. Ezenkívül szintén Amigo – a mi gombánk márkanév alatt találják meg a nagyáruházak polcain szárított gombáinkat, fehér és barna csiperkegombát, laskagombát, sárga laskagombát és déli tőkegombát. A szárított gomba nagy előnye, hogy a szárítás során az ízanyagok jelentősen koncentrálódtak, így fűszerként is kiválóak; nincs mellékíze; száraz, hűvös helyen sokáig eltartható; konyhakész termék; tartósítószert és mesterséges színezéket nem tartalmaz; természetes élelmiszer – tudjuk meg Vattamány Ágnestől.

Budai K.

Kapcsolódó cikkeink