Nem ártanak az árak a Túró Rudi-márkáknak

Szerző: Szalai László Dátum: 2023. 03. 03. 10:45

Az árak emelkedésének senki nem örül egy piacon sem, hiszen általában az eladások visszaesésével járnak. A Túró Rudik esetében azonban az áremelkedés ellenére a fogyasztók bizalmat szavaznak a márkatermékeknek, amelyek nagyszabású termékfejlesztésekkel „hálálják meg” ezt.

A tejárak drasztikus növekedése áremelésre késztette a hűtött tejszeletek gyártóit is, így nem meglepő, ha az eladások tavaly mintegy 5%-kal csökkentek 2021-hez képest. Ugyanakkor az értékben mért 14%-os növekedés nem csupán az áraknak köszönhető: a márkázott termékek iránti töretlen, sőt, emelkedő fogyasztói bizalom is szerepet játszik benne.

Góré-Toman Csilla
senior channel &
category specialist
FrieslandCampina Hungária

– 2022-ben a nehezedő gazdasági körülmények ellenére a fogyasztók kitartottak kedvenc márkázott termékeik mellett, ezek tovább erősítették piaci részesedésüket – állapítja meg Góré-Toman Csilla, a FrieslandCampina Hungária Zrt. senior channel & category specialistje. – Csatornák közötti eloszlás tekintetében nem tapasztaltunk jelentős elmozdulást. A vásárlások továbbra is a multipack kiszerelések felé tolódnak. Ez évek óta tartó folyamat: jelenleg a piaci forgalomnak 52%-át az egyéni kiszerelések, 48%-át pedig a multipack csomagolások adják.

Eladáshelyi trendekben a már korábban megindult folyamatok folytatódását látják a Sole-Mizónál is.

Kőszegi-Kovács
Bettina
junior brand manager
Sole-Mizo

– Az ízesítések aránya nem változott, továbbra is a natúr termékek közkedveltek a fogyasztók számára – mondja Kőszegi-­Kovács Bettina, a Sole-Mizo Zrt. junior brand managere. – Kiszerelések és csatornák tekintetében elmondható, hogy a normál kiszerelések jellemzően a hazai csatornákban, míg a nagyobb kiszerelésű multipack termékek a nemzetközi csatornákban elérhetőek.

 

Hozzáadott cukor nélkül

A tavalyi év a Túró Rudik piacán komoly innovációkat hozott. A piacvezető részéről például az év elején az eladásokat a Pöttyös 0% hozzáadott cukorral készült termékei „rúgták be.

– A bevezetés nemcsak a márka vezető pozícióját erősítette tovább, hanem a teljes kategória éves növekedésének közel felét (!) adta – számol be a sikeres bevezetésről Tóth Ildikó, a FrieslandCampina Hungária Zrt. senior brand managere. – A siker titka a márkától már megszokott, kiváló minőségű termék és erőteljes bevezető kampány mellett az, hogy valós fogyasztói igényre épül. A fogyasztók olyan termékre találtak választékunkban, amellyel amellett, hogy lehetővé tette a cukorfogyasztásuk csökkentését, nem kellett kompromisszumot kötni az ízélmény kapcsán.

A Pöttyös marketingstratégiája változatlan: továbbra is részesévé szeretné tenni vásárlóit a márka életének. Ennek érdekében arra törekszik, hogy a lehető legszélesebb körben elérje őket.

– Az évet a jellegzetes Pöttyös Szívecskés aktivációval indítottuk, melyben a Pöttyös Túró Rudikon elhelyezett kedves üzenetekkel, illetve az adott üzenethez tartozó Spotify playlistekkel szerezhetünk örömet szeretteinknek. A program széles körű médiatámogatást kap, TV-ben, digitális és social csatornákon, illetve OOH felületeken is találkozhatnak a vásárlók a népszerű aktivitás hirdetéseivel – ismerteti Tóth Ildikó.

Bevonómassza helyett valódi csokoládé

A Sole-Mizo Zrt. sem tétlenkedett 2022-ben: kétéves fejlesztés és több százmillió forintos beruházás nyomán termékei ­ettől az évtől immár valódi csokoládéborítást kaphatnak. 2022 őszén meg is jelentek a valódi étcsokoládéval borított Mizo Túró Rudival.

– Bátran állíthatjuk, hogy a bevonómassza és csokoládé közötti különbség üzenete a fogyasztókhoz is elért, és egyre többen keresik a minőségi bevonatos Túró Rudikat – jelzi Kőszegi-Kovács Bettina.

Az idei évben is számos újsággal készülnek. Elsőként februárban egy új, hozzáadott cukor nélküli Mizo Túró Rudival jelennek meg a piacon, hogy azok is élvezni tudják a Mizo Túró Rudi adta élményt, akik jobban odafigyelnek az ételek cukortartalmára.

– Az új, hozzáadott cukor nélküli Mizo Túró Rudit erős marketingkampánnyal támogatjuk. A termék februártól elérhető a boltokban – árulja el a junior brand manager. – A termékbevezetést TV, online, social média és vélemény­vezérekkel erősítjük, hogy minél többen értesüljenek újdonságunkról, és ki tudják próbálni termékünket. //

 

A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható

Kapcsolódó cikkeink