Nehéz helyzetben a nagy áruházak

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 06. 25. 11:40

Az elmúlt időszakban folyamatosan esik a nagy áruházak forgalma, mivel egyre többen inkább az interneten vásárolnak. A helyzeten még az is ront, hogy a kisebb, piac jellegű boltok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen ugyanazon az áron ajánlják a termékeket, ráadásul még jobban meg is lehet őket közelíteni, mint a legtöbbször városon kívülre eső áruházakat – írja a portfolio.hu.

neigborhood Market

A Wal-Mart kisebb méretű, helyi bolthálózata, a Neighborhood Markets nagy fenyegetést jelenthet a hagyományos szupermarket láncok, mint a Whole Fodds, Kroger vagy a Trader Joe's működésére, a kisebb méretű boltok ugyanis egyre rohamosabb ütemben terjednek – nyilatkozta a Moody's egyik elemzője.

A Markets-hez hasonló piac jellegű boltok jelentős versenyelőnyt élveznek a nagyobb áruházakhoz képest, hiszen jobban megközelíthetőek, kisebbek, és mindent ugyanazon az alacsony áron ajánlanak, mint „nagy testvéreik”. A Wal-Mart Neighborhood Markets elsősorban a három legfontosabb termékkategóriára fókuszál, az élelmiszerre, gyógyszerekre és üzemanyagra, az üzletek pedig inkább a belvárosban vannak, ahol több vásárlóra számíthatnak.

Tovább rontja a szupermarketek helyzetét, hogy az emberek egyre inkább az interneten keresztül bonyolítják le vásárlásaikat, emiatt pedig az elmúlt időszakban folyamatosan csökkent a forgalmuk. A Moody's elemzője arra számít, hogy a jövőben több Wal-Mart Neighborhood Markets bolt lesz (jelenleg 645 ilyen bolt van), mint szupermarket, és az sem elképzelhetetlen, hogy több ezer helyszínen lesznek elérhetőek majd a kisebb boltok. Egyedüli kérdés csak az lehet, hogy ezek milyen gyorsan épülnek meg. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink