Négyhavi csúcsra jutott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban májusban, mutatója négyhavi csúcsra jutott – a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének előzetes eredményei szerint.
A fogyasztói hangulatindex a januári 98,5 pont óta a legmagasabbra, 97,7 pontra emelkedett májusra az utólag lefelé módosított áprilisi 97,0 pontról. Elemzők 97,0 pontos májusi adatra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 87,0 pontról 88,1 pontra emelkedett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig nem mozdult az előző havi 112,7 pontról.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,6 százalékra emelkedett májusban, míg az öt-tíz éves inflációs várakozás az előző havi 2,4 százalékról 2,3 százalékra csökkent.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out”…
Tovább olvasom >AI-alapú salátabárt helyezett üzembe az amerikai Schnuck Markets üzleteiben
A Schnuck Markets Inc. „intelligens salátabár” kínálta élménnyel várja vásárlóit…
Tovább olvasom >Megerősíti az Aldi US alacsony árakra vonatkozó ígéretét
Diszkontmodellje által kínált alacsony árainak vonzerejét helyezi előtérbe az Aldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >