Négyhavi csúcsra jutott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban májusban, mutatója négyhavi csúcsra jutott – a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének előzetes eredményei szerint.
A fogyasztói hangulatindex a januári 98,5 pont óta a legmagasabbra, 97,7 pontra emelkedett májusra az utólag lefelé módosított áprilisi 97,0 pontról. Elemzők 97,0 pontos májusi adatra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 87,0 pontról 88,1 pontra emelkedett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig nem mozdult az előző havi 112,7 pontról.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,6 százalékra emelkedett májusban, míg az öt-tíz éves inflációs várakozás az előző havi 2,4 százalékról 2,3 százalékra csökkent.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >