Nébih: a trappista sajtok megfeleltek az élelmiszerbiztonsági szempontoknak
Valamennyi, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) által vizsgált trappista sajt megfelelt az élelmiszerbiztonsági szempontoknak a szakemberek kisebb hiányosságot főleg a tápérték jelölésénél találtak – közölte a hivatal az MTI-vel kedden.
A Nébih terméktesztjén 26 féle trappista sajtot vizsgált, 5-nél egyebek mellett laktóztartalmat is mért.
Az elvégzett ellenőrzések és számítások alapján minden termékeknél megfelelő volt a csomagoláson feltüntetett zsírfokozat és az állományjellemző – például a félkemény – csoportba sorolás.
A Nébih laboratóriumában megmérték az egyetlen laktózmentesnek jelzett sajt, továbbá másik négy, hosszan érlelt sajt laktóztartalmát is. Valamennyi termék laktóztartalma a kimutathatósági határérték alatt volt, a nitrát és nátrium-klorid vizsgálatok eredményei is megfelelőek.
A szakemberek 10 trappista sajtnál találtak jelölési problémát, főként a tápértékjelöléssel akadtak gondok. A hiányosságok miatt a vállalkozásokat figyelmeztette a hatóság, és kötelezi őket a hibák javítására.
A kóstolók pontozása alapján a hosszú, 6 hetes érlelésű, Mizo trappista sajt végzett az élen. A második legkedveltebb volt a lengyel előállítású, Food&Drinks Hungary Kft. által forgalmazott trappista sajt, míg harmadik a 35 napig érlelt Fino 1889 termék lett – közölte a Nebih. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar fogyasztók aflatoxin terhelését vizsgálták a Nébih szakemberei
A Debreceni Egyetem és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közös…
Tovább olvasom >Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >