#Ne maradj ki, ne maradj le: az Always és a Magyar Vöröskereszt országos kampánya a mélyszegénységben élő lányok megsegítésére
Elindult az Always és a Magyar Vöröskereszt közös kampánya, amely a fiatal lányokat érintő menstruációs szegénység enyhítését célozza. Az Always idén kimagasló mértékben támogatja Magyarországon a Vöröskereszt munkáját: a közel 18 millió forint értékű adományt a szervezet a mélyszegénységben élő fiatal lányok megsegítésére fordítja. A jótékonysági programhoz most bárki csatlakozhat, aki az ország bármely Rossmann üzletében Always terméket vásárol.
Világszerte fiatal lányok, nők milliói maradnak ki az iskolából és később a munkából is, mert nem elérhetőek számukra az alapvető női higiénés termékek. Egyes országokban a nőket sújtó tabuk még manapság is életveszélyessé teszik számukra a menstruáció napjait. Még a legfejlettebb országokban sem ismeretlen, hogy kamaszlányok rendszeresen kimaradnak az iskolából azokon a napokon, mert nem tudják megvásárolni az alapvető higiénés eszközöket. Ez a tabukkal és gátlásokkal övezett probléma az esetek többségében rejtve marad, környezetük csak azt érzékeli, hogy a lányok hiányoznak; többnyire igazolatlanul. Hiányzásuk egyik gyakori oka, hogy menstruációs betétek, tamponok helyett régi rongyokat, papírt használnak, gyakran fertőzésveszélyes körülmények között vészelik át ezeket a napokat, és összevérzett ruháik miatt megszégyenítik őket. Az iskolai hiányzás komoly lemaradást eredményez, sokszor a tanulmányokból való végleges kimaradás előszobája.
A Procter&Gamble Always márkája elhivatott a diáklányok megsegítése iránt világszerte, és az évek óta sikeresen futó #MintEgyLány programját követően most új célt tűzött ki: a Vöröskereszt közreműködésével azokat a mélyszegénységben élő lányokat kívánják támogatni, akik a legalapvetőbb higiénés termékeket sem engedhetik meg maguknak. A jótékonysági programhoz bárki csatlakozhat: aki május 6. és június 28. között az ország bármely Rossmann üzletében Always terméket vásárol, minden csomag után egy betéttel támogatja a mélyszegénységben élő lányokat.
“Fontosnak tartjuk a társadalmi szerepvállalást, a nőket érintő tabuk felszámolását a kislányból nővé érés folyamatában. Olyan vállalatként, amely termékeivel nap mint nap szolgálja a nők jólétét, a P&G és az Always méltán képviseli a nőiség méltó és biztonságos megélését. – mondta el Krubl Yvette, a P&G kommunikációs menedzsere. – Ehhez szorosan hozzátartozik a fiatal lányok tanuláshoz való joga is. Ezért vagyunk kiemelten büszkék a Magyar Vöröskereszttel évek óta jól működő partnerségünkre, és arra, hogy segítségükkel most rászoruló fiatal lányokat támogatunk abban, hogy a nővé váláshoz, a nőiességhez tartozó menstruáció ne akadályozza meg őket iskolai teljesítményükben és céljaik elérésében.”
A felvilágosításnak nagy szerepe van abban, hogy a pubertáskor elején a fiatal lány ne szorongóvá váljon a saját fejlődésétől, hanem büszke, kiegyensúlyozott nővé válhasson. Az idei program mellé állt Ábel Anita, aki lányos édesanyaként különösen szívén viseli a fiatalok sorsát.
“Nőként és anyaként szívügyem, hogy a fiatal lányok minél kevesebb, a nemük miatti akadállyal és megkülönböztetéssel küzdjenek meg a nővé válás során. Mi, felnőtt nők jól tudjuk, hogy a kamaszkori élmények milyen kihatással lehetnek egész női mivoltunkra. Hiszek abban, hogy nyíltan kell beszélni a nőket érintő tabutémákról és megoldási lehetőségekről. Az Always és a Vöröskereszt kezdeményezése nagyszerű lépés azon az úton, hogy a rászoruló fiatal lányok és családjaik is megkaphassák a többség számára alapvető termékeket és információkat.”
Az Always kiemelkedő adományából a Vöröskereszt #lánybólnővé programja a 2019-2020-as tanévben, 2019 október 1-től előreláthatóan 6 héten keresztül, november 15-ig – zajlik majd a megfelelő alapfokú oktatási intézményekben. A kampány során minimum negyedmilló Always betétet osztanak ki, a felvilágosító előadásokat és beszélgetéseket felkészült szakemberek vezetik, korábbi tapasztalataik szerint óriási igényeket kielégítve.
Az Always adománya révén így szeptembertől fél éven keresztül több mint négyezer tizenhárom éves lányt tudnak támogatni.
„Lányból nővé válni egy nagyszerű folyamat és egy óriási feladat. A tavalyi tanévben 1800 fiatallal találkoztunk, 10-18 éves korú fiúkkal és lányokkal, akikkel kiscsoportos foglalkozások keretében beszélgettünk a témáról, az őket foglalkoztató kérdésekről. Fontosnak tartottuk a fiúk érdeklődését is a téma felé irányítani. A nők egészséges testi fejlődése mellett mindenképpen nagy szükség van arra is, hogy a lelki fejlődés is egészséges formában történjen meg. Az idei programunk országos: helyi munkatársaink jól ismerve a területeik sajátosságait kiválaszthatják azokat a hátrányos helyzetű településeket, intézményeket, ahol személyesen elérik a kívánt célcsoportot a felvilágosítással. A terméktámogatással pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy legalább 3-4 hónap ideális eszközök használatával, teljes biztonságban, higiénikus módon történjen meg. A termékkel együtt felvilágosító kiadványt is adunk. Bízunk abban, hogy ebben az időszakban az ebből a problémából adódó iskolai hiányzások mértéke is csökkenni fog” – mondta Váradi Mariann, a Magyar Vöröskereszt egészségfejlesztés szakmai vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség-gyümölcs ételmentő csomagokat vizsgáltak a Nébih szakemberei
Ötödik alkalommal szervezte meg szokásos adventi élelmiszer-adományozási programját a Mészáros…
Tovább olvasom >Karácsonyi adománygyűjtést szervez a Magyar Vöröskereszt az Auchan áruházakban
A Magyar Vöröskereszt december két hétvégéjén az Auchanban gyűjt adományokat…
Tovább olvasom >43 tonna adomány a PENNY és a Magyar Vöröskereszt közös akciójában
A PENNY Magyarország és a Magyar Vöröskereszt ünnepi adománygyűjtő akciója…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >