Navigált vásárlások
Az év elején a Retail Dive felmérést végzett a kiskereskedelmi márkák és ügynökségek vezetői között a Waze nevében, és az eredményeket a Waze navigációs betekintéseivel és más iparági adatokkal párosította, hogy meghatározza, hogyan növelhetik a kiskereskedők az üzletek bevételét.
A Waze azt tapasztalta, hogy 2022 első negyedévében 4,7%-kal nőtt a kiskereskedelmi helyekre történő navigáció. A kutatás arra is rávilágított, hogy a fogyasztók továbbra is optimisták, és szívesen vásárolnak. A kiskereskedők sikere attól függ, hogy képesek-e bevonzani az úton, mozgásban lévő fogyasztókat, és így a fizikai üzleteket kulcsfontosságú érintkezési pontokká emelik-e az omnichannel vásárlói úton. Minden megkérdezett egyetért abban, hogy a személyes vásárlás rendkívüli, azonnali elégedettséget és élményt nyújt. Semmi sem helyettesíti azt az érzést, amikor a megkívánt terméket a kezében tartja, és azonnal élvezheti, fogyaszthatja a vásárló. Az e-kereskedelem minden kényelme ellenére sem ér fel a személyes vásárlást követő azonnali élménnyel, legyen az egy meleg péksütemény vagy egy hideg üdítő, ott és azonnal, amint megkívánták.
A megkérdezett kiskereskedelmi vezetők azt mondták a Retail Dive-nak, hogy „egyetértenek vagy teljesen egyetértenek” három pontban: a személyes vásárlás képes azonnali elégedettséget nyújtani a vásárlóknak (88%), az üzletben történő vásárlás fokozottabb ügyfélkapcsolatot biztosít (79%), és a személyes vásárlás élményei növelik a vásárlói hűség élettartamának értékét (78%).
Az is kiderült, hogy 10-ből 6 vásárló olyan márkát részesít előnyben, amelynek van fizikai megtalálhatósága, és csaknem 8 olyan áruért megy a boltba, amelyet azonnal élvezni szeretne. A pozitív tapasztalatokat követően a vásárlók 82%-a visszatér, és 64%-a többet költ minden alkalommal, amikor meglátogatja ugyanazt a helyet. Ezért a kereskedőknek fel kell ismerniük, hogy a fogyasztók most olyan fizikai és digitális élmények keverékére vágynak, amelyek együttműködnek a gyorsaság, az egyszerűség és a személyre szabottság érdekében.
Ebből a célból a kereskedők megkönnyíthetik a cikkek online keresését, elősegíthetik a kipróbálást, és segíthetik a vásárlás létrejöttét erős bolti kapcsolattal, a népszerű termékekkel kapcsolatos gyakori kérdések megválaszolására kiképzett személyzettel – valamint az értékesítési szinten megjelenő áregyeztetési forgatókönyvekkel (ne legyenek a kisboltok sokkal drágábbak, mint a nagyok) és optimalizált értékesítésipont-élmény biztosításával, ott és akkor, amikor a fogyasztók készen állnak a vásárlásra.
Megatrendek érvényesítése
A vásárlási szokások gyors változása a világ minden pontján tapasztalható. Az elektromos rollerrel árut átvenni érkező nyugdíjas, a mindenmentes lattét kereső irodista vagy a kaméleonnal a vállán megjelenő tinédzser sem okozhat meglepetést.
Olyan új kereskedelmi és szolgáltatási formációk jelenhetnek meg, amilyenek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az újítók közt pedig lesznek nagy nyertesek, hiszen a dollármilliomosok számának megduplázódását jósolják a következő évekre a jövőkutatók. //
Lidl: Táplálkozáskalauz
A Lidl sikerének és üzleti stratégiájának egyik alappillére a magas minőségű, lehető legjobb ár-értékű saját márka. Az egészséges táplálkozás és életmód népszerűsítése érdekében a PL hozzáadott só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20%-kal csökkentik, az eredeti ízélmény megőrzésével. A legfrissebb kutatások és társadalmi trendek összefoglalása a Lidl Táplálkozáskalauz.
A tej- és tejtermékcsaládban a Pilos és Milbona, a húskészítményekben a Dulano és Pikok Pure, a friss húsoknál a Húsfarm, a barkácstermékeknél a Parkside, a kozmetikai árucikkeknél a Cien saját márka népszerű és kedvelt. A magyar tradíciók megőrzéséhez a ma már közel 100 tagú Hazánk Kincsei saját márkával járulnak hozzá.
Lidl saját márkaként Freshona fagyasztott zöldségek, Pilos tej, tejföl, joghurt kerül a környező országokba. //
SPAR – innovációk, különlegességek
A SPAR saját márkái széles spektrumával megfelelő választási lehetőséget nyújt vásárlóinak. E márkafejlesztéseknél is a minőségi követelmények elsődlegességére helyezik a hangsúlyt, mind a termékek tartalmát, jellemzőit, mind a külső megjelenésüket, csomagolásukat tekintve. Forgalmi részarányuk meghaladja a 30%-ot. A top 10 saját márkás cikk a frissáru-kínálatból kerül ki.
Már több mint 500 és továbbra is bővül az S-Budget termékek száma, melyek több mint 70%-a magyar termék.
A fejlesztés során törekszenek a termékinnovációkra és a speciális igények figyelembevételére. Úttörő a SPAR gyorsfagyasztott, hámozott, kockázott avokádó és a SPAR free from laktózmentes sajttal töltött gluténmentes panírozott csirkemell. Egyedülálló a Wasabival együtt fejlesztett SPAR enjoy. sushi termékcsalád és a SPAR Cafe Frei by Cserpes tejeskávék, amelyek négy izgalmas és egzotikus ízben, kisüveges verzióban kizárólag a SPAR üzleteiben kaphatók.
Exportőrként Szlovéniába is szállítanak 20 saját márkás cikket. //
Auchan: vásárlói igényekre szabott fejlesztések
Az Auchannál a saját márkás termékek a kereskedelmi politika kiemelt elemei. A kiváló minőség és jó ár-érték arány mellett saját termékfejlesztésekkel reagálnak a változó vásárlói igényekre. Kategóriákba sorolták a saját márkákat: az Auchan tipp termékcsalád a legkedvezőbb árú, az Auchan Kedvenc garantálja a kiváló ár-érték arányt, az Auchan Collection pedig a prémium minőséget.
– 1200 hazai fejlesztésű PL termékük 84%-a élelmiszer.A legsikeresebb kategóriáink többek között a gyümölcslevek, tejtermékek, sütési alapanyagok, zöldségkonzervek, valamint kínálatunkban olyan díjnyertes termékek is megtalálhatók, mint például a Martontej által gyártott Gazdától az asztalig prémium saját márkás tejtermékcsalád – mondta Kánya Katalin, beszerzési coach és sajátmárka-koordinátor.
Kiemelt fontosságú a hosszú távú beszállítói kapcsolat és az áru folyamatos elérhetősége. A fejlesztések között szerepel a speciális étrendet követők vagy egészségtudatosan táplálkozók számára készített termékkör bővítése cukor-, laktóz- és gluténmentes, vegán, bio és vegetáriánus kategóriákban. A másik jelentős a fenntarthatóság: a jövőben szeretnék elérni, hogy saját márkás termékeik többsége újrahasznosítható csomagolásban kerüljön ki a polcokra. //
Dm: megkülönböztetés és környezetsemlegesség
Mára 29 dm-márka, kb. 4300 cikkeleme található meg a dm-üzletek polcain és az online shopban a szépségápolási termékektől a háztartási vegyi áruig. A papíráru a magas minőségével, a Mivolis és dmBio az egészségtudatossággal hódította meg a vásárlókat, a természetesség hívei a natúrkozmetikumokra és klímasemleges termékekre esküsznek. A kismamák körében a babylove pelenka és bébiétel, széles körben a Balea és denkmit márkák keresettek.
A forgalom negyedét dm-márkás termékek adják, és továbbra is két számjegyű növekedést prognosztizálnak a töretlen vásárlói bizalomra alapozva.
A megkülönböztetésre való törekvés hatja át a teljes dm-üzletpolitikát, amelynek részei a dm-márkás termékek is, kiemelt cél a jó ár-érték arány. //
Tesco: többirányú megtakarítás
A Tesco kiemelt figyelmet fordít saját márkáira, amelyekkel megkülönbözteti magát a versenytársaktól. A szállítók költséget takarítanak meg, nem kell marketingre költeniük. Egyre többen választják az alacsonyabb árú, minőségben kiváló PL-cikkeket, mint a Finest, FreeFrom (mentes), Plant Chef (vegán) és a Bio (organikus) termékeket. A Finest szaloncukrokat, téliszalámit és kolbászt a régió országaiba is exportálják.
Saját márkáik több mint 600 termékcsoportban vannak jelen, és forgalmuk átlagosan több mint 5%-kal nőtt az elmúlt fél évben. 307 szállító partnerrel működnek együtt, 41%-uk helyi termelő. A fejlesztésekben nagy hangsúlyt helyeznek a fenntartható csomagolású, a helyi és a tudatos táplálkozást támogató választékra.
2025-ig 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszik a PL-csomagolást. 2021-ben a piacon elsőként egy teljes kategória, saját márkás háztartási termékek csomagolását tervezték át újrahasznosíthatóvá. //
Reál: bővülő, főként magyar választék
A Reál közel 600 saját márkás cikke kategóriájában jelentős forgalmi részesedést képvisel. Jó ár-érték aránnyal a brand termékek jó minőségű alternatívái. Magyar tulajdonú hálózatként a saját márkák gyártását zömében jó nevű és megbízható magyar vállalatokra bízzák, amelyek lehetőség szerint magyar alapanyagokat használnak.
Az elmúlt hónapok jelentős áremelkedése miatt a vevők tudatosabban és megfontoltabban vásárolnak, lefelé váltanak, amire megoldás a Reál Falusi, Rió, Melody és Hárs saját márkái.
A jövőre nézve a saját márka térnyerési tendenciájának folytatását várják. A változó vásárlói igényeknek megfelelően folytatják a Reál márkák fejlesztését: növelik a választékot, módosítják a receptúrákat, és a fenntarthatóság érdekében környezetbarátabb csomagolásokat terveznek. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >