NAK: több mint egymillió emberhez ért el a Európai Friss Kalandok kampány
Több mint egymillió családos ember figyelmét hívta fel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az egészséges étkezésre, a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságára az Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány második évében – közölte a NAK csütörtökön az MTI-vel.
Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, a szervezet Zala megyei elnöke a közleményben kiemelte: a kampányban idén közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 700 kilogramm zöldséget kóstoltattak meg gyerekekkel.
A fogyasztásösztönző kampány a NAK és Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg – írták.
A NAK a gyümölcs- és zöldségfogyasztást országos roadshown népszerűsítette, a kampány kabalafigurái, Frutti és Veggi 15 település családi rendezvényére, valamint két áruházláncba is ellátogatott – tették hozzá.
Kiemelték, hogy a kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai alapján a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban (EU) a sereghajtók között van.
A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Víz Világnap: A klímaváltozás miatt különösen fontos a megfelelő vízgazdálkodás
A víz olyan természeti kincs, amelyre fokozottan vigyáznunk, vele megfelelően…
Tovább olvasom >Tartsuk a vizet a tájban! Több mint tízezer, mélyfekvésű területen tevékenykedő gazda körében végez felmérést a NAK
Országos vízigényfelmérést végez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdász-hálózata márciusban. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >