Nagy István: meg kell őrizni a magyar baromfiágazat versenyképességét
Magyarországon a baromfiipar jelentősége kiemelkedő, ezért meg kell őrizni az ágazat versenyképességét – jelentette ki az agrárminiszter az Európai Baromfi Vágóhidak és Kereskedők Szövetségének Budapesten tartott éves közgyűlésén a tárca pénteki közleménye szerint.
Nagy István szerint a baromfiipar jövőjét a népességnövekedés miatt bővülő kereslet, a fogyasztók minőségi elvárásai, valamint az egyre magasabb környezetvédelmi és állatjóléti szempontok határozzák meg. A kormány azt szeretné, hogy csak az előírásokat ismerő és betartó, biztonságos és megfelelő minőségű élelmiszert előállító vállalkozások működjenek – mondta.
Úgy vélte, a magyar védekezési stratégiát a 2017-ben véget ért madárinfluenza-járvány tapasztalatai határozzák meg, eredményességét pedig az is igazolja, hogy 2018 óta sem a belföldi baromfiállományokban, sem a vadon élő madarakban nem mutatták ki a vírust.
A miniszter kifejtette, hogy az Európai Unió tavalyi rekordmennyiségű, 15,2 millió tonnás baromfihús-termelésének 3,5 százaléka Magyarországról származott. Véleménye szerint a bővülő kínálat és a kedvező ár növelte az európai keresletet, a termelés ennek köszönhetően nőtt 25 százalékkal 2010 óta. A miniszter arra kérte az uniós vezetőket, hogy támogassák a baromfiágazat jelentős foglalkoztatóit, és sürgette az európai fogyasztók érdekeinek védelmét az élelmiszerbiztonság, az állatjóléti elvárások, és az antibiotikumok ellenőrzött felhasználása terén – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: Meg kell védenünk a mezőgazdasági piacainkat
Brüsszel felelőtlen döntést hozott, amikor korlátlanul és vámmentesen beengedte az…
Tovább olvasom >Még szigorúbb szabályok vonatkoznak az ukrán méz, tojás és baromfi importjára
Az Európai Parlament szigorította az Ukrajnából érkező agrártermékek importját, kiterjesztve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >