Nagy gyulai kolbásztúra

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 01. 31. 22:20

A Gyulahús Kft. 2013-as indulása óta nyereséges, és jelentős forgalomnövekedéssel tudta megünnepelni a gyulai kolbász­készítés 150. évfordulóját, és újabb beruházásokra készül.

Néhány évvel ezelőtt azonban nem sok hiányzott ahhoz, hogy az országban szinte mindenki által ismert Gyulait gyártó üzem ne érje meg a 150. születésnapját. 2012-ben felszámolás sorsára jutott a húskombinát. A Gyulai megmentésére a város létrehozta a Gyulahús Kft.-t, a kormány 1,8 milliárd forintos támogatásából megvásárolta az üzemet, a berendezéseket, valamint a márkát, majd az új cég keretei között újra felfuttatta a termelést.

Az első év 3,8 milliárd forintos árbevételét 2017-re 5,7 milliárdra növelte, és az előzetes adatok szerint 2018-at várhatóan hatmilliárd forintot meghaladó forgalommal zárta. Ez azt jelenti, hogy a felszámolásból megmentett gyár hat év alatt több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét.

– A bevétel nagyobb részét adó belföldi értékesítés a piaci átlag fölött nőtt, az export korábbi években stabilan 900 millió forint körüli összegét pedig 20 százalékkal tudták emelni. A kivitel legnagyobb része Nagy-Britanniába és Csehországba kerül, de egyre jobban teljesít a német piac is – mondta Daka Zsolt ügyvezető igazgató, a Gyulahús Kft. és a Magyar Termék Non-profit Kft. által közösen szervezett eseményen.

A Gyulahús termékeinek számos hazai elismerése mellett a Gyulai Kézműves Vékony Kolbász két aranycsillagot kapott a világ egyik legelismertebb minősítő szervezete, a brüsszeli székhelyű The International Taste & Quality Institute (iTQi) tesztjén.

BD

Kapcsolódó cikkeink