Múlt évben stabilan alakult a háztartási vegyiáru és kozmetikum mintegy 300 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 02. 13:12

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok mintegy 300 milliárd forint értékű kiskereskedelmi eladása tavaly változatlan maradt, míg mennyiségben 2 százalékkal csökkent, az előző évhez viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

– A Nielsen által mért 60 termékcsoport kiskereskedelmi eladásából legnagyobb rész a bolttípusok közül továbbra is a hipermarketre jut. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavalyelőtt is – tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. – Átlagos piacrészénél jóval nagyobb arány, 48-51 százalék jutott a hipermarketre legutóbb például mosószer, öblítő és légfrissítő teljes bolti forgalmából.

Hozzáteszi, hogy amíg a drogéria piaci részaránya tavalyelőtt értékben 26 százalékot ért el, addig a múlt év során már 27-et. Ennél jóval magasabb piaci részesedést regisztrált drogériában a Nielsen például a következőknél: pelenka, dezodor, fogkrém és testápoló krém.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése stabilan 18 százalék, érték szempontjából.

Villányi Ágnes hangsúlyozza:
– Együttesen a hazai kiskereskedelem a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, értéket tekintve, éves összehasonlításban 1-3 százalékkal többet adott el a következő hétből: toalett papír, pelenka, dezodor, mosogatószer, általános tisztítószerek, fogkrém és papír zsebkendő.

Kapcsolódó cikkeink