MTÜ: hetek óta nő az utazási hajlandóság
Jelentősen visszavetette a járvány az idegenforgalmat, de az elmúlt hetekben már nőtt az utazási hajlandóság – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség az MTI-vel pénteken.
A karanténkötelesség eltörlése, a bezártsággal töltött hónapok és a jó idő egyaránt emelte az utazási hajlandóságot – indokolták az élénkülést. Hozzátették, hogy a felmérések szerint a magyarok 40 százaléka szerint nincs ok félelemre a járvány utáni turisztikai utazásokkal kapcsolatban.
Az elmúlt időszakban a közösségi média vizsgálata alapján Erdély, Jesolo, Bibione, Ciprus, Horvátország, belföldön pedig főképp Révfülöp, Sátoraljaújhely, Szeged és Sóstógyógyfürdő iránt érdeklődnek az emberek, de sokan szeretnék felkeresni a magyar várakat és a Kéktúra útvonalát – írta az MTÜ.
A közreadott elemzésből kiderül az is, hogy tavalyhoz képest 11 százalékkal népszerűbbek az egynapos kirándulások, főképp az aktív szabadidős tevékenységek és a városlátogatások. Leginkább a Budapesttől alig 60 kilométerre fekvő Katalinpuszta, a Balaton-felvidék, a Parádsasváron található Károlyi-kastély és az ausztriai Kittenberger-élménykert jelent meg kedvelt célpontként a kirándulóhelyek között. A több napra utazók leginkább a wellness-hétvégéket keresik, az egy hétre tervezők pedig inkább más országokba mennének. Külhoni úti cél esetén ugyanakkor sokan félnek attól, hogy ott rekednek – tették hozzá.
Az elemzést az MTÜ megbízásából a Lounge Group végezte a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >