Mosószerekből az általánost, tisztítószerből a speciálist vásárolják inkább
Van, aki minden nap takarít, és van, aki valamivel ritkábban. Az viszont biztos, hogy a takarítás során a többség használ valamilyen tisztítószert. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló ConsumerScan adatai szerint az általános tisztítószerek mellé előszeretettel vásárolunk speciális célt szolgáló tisztítószereket (pl. padlóápolót, rozsdaoldót, fürdőszobai tisztítószert stb.) is.A GfK Hungária Étkezési szokások 2009 tanulmányának eredményei szerint egy átlagos hazai lakástulajdonos egy héten átlagosan 2,3 nap takarít – vagyis majdnem 2-3 naponta. Három nagy részre oszthatjuk a takarítást kedvelők táborát: a lakosság negyede (27%) hetente többször, másik negyede (26%) hetente takarít, de bizony magas azok aránya is, akik majdnem minden nap takarítanak (15%) otthonukban. A teljes lakosság 75 százaléka takarít minimum kéthetente.
A GfK Hungária ConsumerScan felmérése alapján 2010 első félévében a magyar lakosság 57 százaléka vásárolt háztartási tisztítószert, illetve 83 százaléka vásárolt valamilyen mosáshoz használt tisztítószert, vagyis mosószert, öblítőszert, fehérítőt vagy egyéb mosási adalékanyagokat.
A 30–50 év közöttiek a folyékony mosószerek fő célcsoportja
A magyar háztartások 65 százaléka vett valamilyen mosószert 2010 első félévében. Mosószer vásárlásakor rendszerint az általános mosószereket keressük. A mosószert vásárló háztartások több mint 97 százaléka vett valamilyen általános mosószert és csupán 14 százalékuk használt finommosószert (speciális anyagok, például gyapjú mosásához használt mosószereket) ebben az időszakban. A többség a por alakú mosószerek mellett dönt, de egyre inkább megfigyelhető a folyékony mosószerek elterjedése is.
A mosószerek formátumát vizsgálva elmondható, hogy elsősorban a por alakú mosószereket vásárolják a háztartások, másrészt viszont a folyékony mosószerek elterjedése is jól látható. 2010 első félévében a kategória vásárlásában érintett háztartások 21 százaléka vette egyaránt a por és a folyékony mosószereket, illetve 28 százalékuk kifejezetten ragaszkodott a folyékony mosószerekhez, és egyáltalán nem is vásárolt por alakú készítményt. A folyékony mosószereket nagyobb arányban választják a 30–50 éves háziasszonnyal rendelkező háztartások, mint az ennél fiatalabb, vagy idősebb korosztály. Nem minden háztartás, csupán 61 százalékuk vásárolt a mosószer mellé öblítőszert. Ennél jóval kevesebb, közel harmadannyi háztartás vásárolt valamilyen fehérítőszert, illetve valamivel kevesebben vettek folttiszítót és egyéb színkímélő adalékanyagokat.
A speciális tisztítószerek között a súrolók vásárlótábora a legnagyobb
A háztartási tisztítószerek esetében a speciális célra használt szereknek valamivel szélesebb a vásárlóközönsége, mint az általános tisztítóknak. Az általános tisztítószerek mellé előszeretettel vásárolunk speciális célt szolgáló tisztítószereket (pl. padlóápolót, rozsdaoldót, fürdőszobai tisztítószert stb.) is.
A tisztítószert vásárló háztartások csupán kevesebb, mint harmada használ kizárólag általános tisztítószert, a többi vagy vegyesen használja speciális szerekkel, vagy egyáltalán nem vásárol általános tisztítószert. A speciális tisztítók között legnagyobb arányban a súrolószert (a háztartások mintegy ötöde), illetve a rozsdaeltávolítót vásároltuk (a háztartások közel egyhetede) 2010 első félévében.
A WC-tisztítók közül leginkább a szilárd állagú „blokkokat” keresik a háztartások. Amíg a kategóriát vásárló háztartások közel 62 százaléka kizárólag ilyen formátumú WC-tisztítót vásárolt, addig a folyékony szerekhez lojális háztartások aránya kevesebb, mint 20 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >