MNB: az infláció stagnált, az alapmutatók emelkedtek
Májusban stagnált a fogyasztói árak átlagos növekedése, az áprilisival azonos, 3,9 százalékos volt az infláció májusban, miközben emelkedett a maginfláció és emelkedtek az infláció mélyén rejlő alapfolyamatok megragadására hivatott alapmutatók is – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elemzéséből.
A szezonális igazítás nélkül számolt maginfláció és az adószűrt maginfláció egyformán 0,3 százalékponttal 4,0 százalékra, illetve 3,7 százalékra emelkedett. A másik két alapmutató a keresletérzékeny termékek és a ritkán változó árú termékek inflációja 0,2-0,2 százalékponttal 3,6 százalékra, illetve 3,9 százalékra emelkedett.
A maginfláció emelkedését a jegybank elemzése szerint a piaci szolgáltatások és a feldolgozott élelmiszerek áremelkedésének élénkülése okozta. A piaci szolgáltatások árai májusban 0,7 százalékkal emelkedtek az előző hónaphoz viszonyítva.
Májusában a keresletérzékeny termékek hozzájárulása az inflációhoz nőtt, a költségváltozásokra érzékenyebb – élelmiszer és üzemanyag – termékek inflációs hozzájárulása lényegében nem változott, állapította meg az elemzés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >