Mire figyelnek a turisták 2021-ben?

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 02. 19. 11:05

Ismét tervezgetik az utazásokat az USA és UK fogyasztók. Elsődleges szempont a vírusbiztonság. Rövidebb, szabadtéribb, nyugalmasabb nyaralásra vágynak. Az oltás felbátorítja az idősebbeket, így az 50+ korosztályra kell számítani. Most keresgélnek, érdemes online aktivitással eléjük menni.

Idősebb turisták 2021

Tavaly a világjárvány globálisan 935 milliárd USD veszteséget jelentett a turizmus iparágnak. Az Egyesült Államokban és Kínában a belföldi utazások miatt kisebb veszteségeket könyvelhettek el, de Ausztráliában, Távol-Keleten és Európában kb. kétharmaddal esett vissza a turisták száma. 2021-ben megkezdődhet a szektor újraéledése, de a fogyasztók változó elvárásait figyelembe kell venni minden kapcsolódó félnek, így a kereskedelemnek is.

Az USA és UK fogyasztók 70%-a tervez utazást

Bacoban igazolás

A GWI friss Zeitgeist kutatása szerint 2021-ben új fejezet kezdődik a turizmus történetében. A tavalyi év kiszámíthatatlansága miatt, idén felértékelődik a biztonságos, kiszámítható, megbízható környezet. A fő keresési szempont tehát a biztonságos oda-viszajutás, a higiénia, de mindenek előtt és minden ponton a COVID tényezők mérlegelése. A megkérdezett amerikai és angol fogyasztók 70%-a tervez idénre utazást, 57%-a a prioritási listája élére teszi a pandémiás helyzetet mérlegelését az utazástervezésnél. Csak ezután következik 41%-kal az anyagi helyzet és 40%-kal a tisztaság, higiénia szempontjai. Ez azt is jelenti, hogy nem csak a szállás- és vendéglátóhelyek tisztaságát kell látványra és feliratokkal, szabványokkal is biztosítani, hanem a kereskedelmi egységek, közlekedés, látványosságok, mellékhelységek, szabadidős helyek környezetét is. 43% igényli, hogy előre mutassák be nekik a higiéniai eljárásokat és tanúsítványt.

Üres tengerpart

Rövidebb, közelebbi, nyugalmasabb úti célok

A kockázatok minimalizálása érdekében a fogyasztók átértékelik az utazás típusait. Az idei vakáció valószínűleg rövidebb lesz, mint korábban, és közelebb lesz az otthonhoz. A csendesebb, nyugalmasabb úti célok is nagy hangsúlyt kapnak. A zsúfolt városok nem annyira vonzóak, a szabad természetbe vágynak az utazók. A GWI Zeitgeist kutatás szerint 38% belföldi hosszúhétvégében gondolkodik, 35% autós utat, 26% rövidebb (kb. 1 hetes) nyaralást, 25% kirándulós, túrázós utat, 22% belföldi vagy kemping túrát, 21% városnézést, 20% vidéki elvonulást vagy hosszabb (kb. 2 hetes) üdülést tervez. Vissza is térhetnek a turisták bevált helyeikre, de megváltozott igényekkel.

Oltás és utazás

Ahogy a tömeges oltás világszerte teret nyer, az emberek egyre bátrabban gondolnak az utazásokra. Mivel majdnem minden országban az idősebbekkel kezdték az oltást, várhatóan az 50+ korosztály indul el először. Sokaknak előző évről áthúzódó utazása van függőben, mások rég dédelgetett álmukat szeretnék megvalósítani. Az Egyesült Királyságban a tömeges oltások megkezdése óta megnövekedett az 50+ fogyasztók érdeklődése a tavaszi és nyári utak iránt. A fiatalabb, Y és Z generációt erősebben megzilálta anyagilag a világjárvány, ezért nem jellemző még rájuk utazás tervezés.

Még utazáskereső fázisban

Tervezés és utazási irodák

Míg az oltások jelzik a fényt a COVID alagút végén, az ezzel kapcsolatos aggodalmak továbbra is irányítják a fogyasztók üdülési terveit, ezért döntő többségük egyelőre a kutatási szakaszban marad. Az Egyesült Államok nyaralástervezőinek 45%-a jelenleg keres, további 18%-uk tudja, merre menne, de még nem foglalt. Valószínű, hogy sokan kivárják a megfelelő pillanatot, a korlátozások lazításának bejelentését és akkor nagy lendülettel, sokan foglalnak. Ezért fontos, hogy a helyszínek, látványosságok, események szem előtt legyenek a közösségi médiában, hirdetésekben, már most a keresési, inspirációs időszakban.

Párizs is várja a turistákat

A megkérdezettek 32% idén utazási irodával szeretne utazni, mert biztonságosabbnak tartják, mint a magán utak szervezését. Ez a szempont most a saját korábbi tapasztalataiknál is jobban esik a latba, mert csak 25% tervez általa már ismert helyre visszatérni. Ugyanakkor bizonyos rétegeknél  felértékelődik a hűségprogramok szerepe is. A hűséges fogyasztók megtartása ugyanolyan fontos, mint a potenciális új érdeklődők megszólítása.

Kapcsolódó cikkeink