Minden út a vevőhöz vezet!
A METRO és ügyfelei közötti szoros kapcsolat kiépítése egyedülálló, modellértékű folyamat, amelynek minden elemét a vásárlók igényeinek mind teljesebb és tökéletesebb kielégítésére fejlesztették ki. Amit az áruházakban, a cég internetes oldalain vagy a METRO munkatársaival kommunikálva látunk, tapasztalhatunk, azt olvasóink számára Horváth Imre, a cég vezérigazgatója foglalta rendszerbe alábbi interjúnkban.
– Milyen stratégiára épülnek a METRO 2018-as üzleti tervei?
– A METRO-nál szakmai küldetésünk, hogy szolgáltatásainkkal és ajánlatainkkal hozzájáruljunk profi vállalkozó partnereink üzleti sikereihez. Mi mindannyian, mindennap értük dolgozunk. A független kiskereskedők és az irodák ellátása mellett továbbra is legfontosabb fókusz számunkra a vendéglátók profi kiszolgálása 13 áruházunkban és az országos kiszállítási rendszerünkkel. Hisszük, hogy partnereink bizalmát folyamatos fejlődéssel tudjuk erősíteni, ezért ügyelünk olyan gondosan választékunk és szolgáltatásaink állandó megújítására.
– Mely kezdeményezésekkel támogatják e célok elérését?
– Igyekszünk mindennap még közelebb kerülni vásárlóinkhoz, még jobban megérteni az igényeiket és elvárásaikat. Ennek érdekében nemrégiben bevezettünk egy folyamatos vásárlói visszajelző rendszert, mely minden áruházunkban működik. Az így kapott értékelésekből és kérésekből kiindulva fejlesztjük választékunkat és a vevőkiszolgálás minden aspektusát.
– Tevékenységük mely elemét érintik a METRO szigorú minőségi követelményei?
– A METRO márka az elmúlt 24 évben hazánkban is a minőség szimbólumává vált. Természetesnek tekintjük, hogy csak töretlen fejlődéssel tudjuk ezt az előnyt megtartani. Tudjuk, hogy a vendéglátós mindig a legjobb élményt szeretné nyújtani vendégeinek, ezt csak minőségi alapanyagokból dolgozva tudja megvalósítani. Olyan gondosan bánunk a termékekkel, ahogy ezt a legjobb séfek elvárják.
A saját márkás termékek megbízható minőségét is a METRO szigorú minőségellenőrzési rendszere biztosítja, de folyamatosan auditáljuk beszállítóink gyártási folyamatait is.
– Hogyan alkalmazkodnak a változó piaci igényekhez?
– Az elsősorban professzionális felhasználásra szánt saját márkás termékeink körét állandóan bővítjük. Az idén vezettük be két új márkánkat: a Metro Chef az élelmiszerek, míg a Metro Professional a nem élelmiszer (non-food) termékeink új védjegye. Az egyes termékek összetétele és a csomagolása is séfek és vendéglátósok bevonásával került kifejlesztésre.
Nemrégiben radikálisan kibővítettük a horecavásárlók számára összeállított gasztroeszköz-választékunkat: nagykonyhai gépeinket, bel- és kültéri bútorainkat, hűtő- és fűtőberendezéseinket, porcelán- és üvegáru-kínálatunkat, valamint profi konyhai eszközeinket. Azt valljuk, hogy „Egy profi konyhában nincsenek kompromisszumok”.
A 360 fokos konyhatechnológiai szolgáltatás magában foglalja a tervezést, az értékesítést, a kivitelezést és a garanciális szolgáltatásokat.
– Hogyan működik ez a gyakorlatban?
– Partnereink kérése alapján elkészítjük terveiket, mérettől függetlenül teljesítjük partnereink igényeit az elképzeléseinek megfelelően. Vásárlóink széles választékunkból értékesítőink segítségével választhatják ki a számukra legideálisabb eszközöket.
Nagy tapasztalattal rendelkező konyhatervezőink és technológusaink megszervezik a készülékek és berendezések beszerelését és beüzemelését, egészen a személyzet betanításáig. Országszerte 50 ponton áll vásárlóink rendelkezésére több évtizedes tapasztalattal rendelkező szervizcsapat, feladatuk a gyors és megbízható hibaelhárítás.
Egyedi lízingkonstrukciót is kínálunk; kiváló minőségű konyhai gépeket a Grenke (nemzetközi pénzügyi szolgáltató) kedvező feltételeivel, kiszámíthatóan, váratlan költségek nélkül, fix, 100 százalékban elszámolható díjjal, kiterjesztett garanciával, kiszállítással és beüzemeléssel, karbantartással!
A legjobb gyártókkal dolgozunk együtt: profi vendéglátóbútor-választékunk körülbelül 500-féle termékből áll, és hozzávetőlegesen 800-fajta profi konyhai gépet kínálunk – teljes körű konyhatervezési szolgáltatással kiegészítve – kisebb és nagyobb a partnereinknek.
– És az élelmiszerek esetében?
– Ultra friss termékeink széles választékára nagyon büszkék vagyunk, egyedi termékeink, alapanyagaink már a Michelin-csillagos éttermekben is elérhetők. Több mint 300-fajta zöldség és gyümölcs érhető el a választékunkban. Egyik legnagyobb büszkeségünk a széles körű halkínálatunk, amelyben 30-féle édesvízi és 70-féle tengeri hal található. Különleges frissességünk annak köszönhető, hogy a tengeri halak 48–72 órán belül, az édesvízi halak pedig néhány órán belül a polcainkra kerülnek.
Borkínálatunkban a magyar és a nemzetközi választék egyedülállóan széles palettája, körülbelül 650-fajta bor található.
Megtanultuk azt is, hogy az idő és a munkaerő manapság az egyik kritikus faktor a vendéglátók életében. Ezért egyre több a „konyhakész” termék a kínálatunkban, amelyekkel nemcsak időt, de energiát és pénzt is megtakarítunk vevőinknek.
Törekszünk arra, hogy a kiszolgálás gyorsaságát is növeljük: kiszállítás esetén egyedi igényekre szabható időkapuval, online rendelési lehetőséggel és halasztott fizetéssel vagy hitelkeret-opcióval.
– Milyen új fejlesztéseik vannak a hazai piacon?
– Az új kiszállítási szolgáltatásunkat Metro Max néven az elmúlt évek tapasztalatai alapján fejlesztettük tovább, folyamatosan tökéletesítjük a rendelésfelvétel, az áru-összekészítés és a szállítás minden lépését. Mára már az egész országot behálózó kiszállítási szolgáltatással állunk megrendelőink rendelkezésére, legfontosabb sikerparaméterünk, hogy a megrendelt árut, pontosan az elvárt időpontban, a megrendelt mennyiségben és tökéletes minőségben szállítsuk.
– Milyen innovációkkal támogatja partnereit a METRO?
– A korábban említett szolgáltatások – Grenke, értékkártya, étterem tervezés-felszerelés – és sok más régi és új szolgáltatásunk mellett partnereink munkáját ingyenes honlapkészítő programmal is segítjük, amely segítségével bármelyik étterem könnyen és gyorsan készíthet magának egy praktikusan használható honlapot (4 hónap alatt immár 2500 ilyen módon elkészült magyar honlap működik a magyar piacon). Újdonságként vezettük be az ingyenes online asztalfoglalási rendszerhez való hozzáférést a horecapartnereink számára.
Hamarosan indul megújult METRO MAX webshopszolgáltatásunk is, melynek segítségével bárhol, bármilyen eszközről intézhető lesz a bevásárlás. Megújult funkciói mellett, mint a bevásárlólista készítése, a telephely szerinti egyszerűen összegyűjthető rendelés és termékkiválasztás, valamint a regisztráció folyamata is egyszerűbb lesz.
Ehhez hasonlóan működik már a www.metroiroda.hu oldal, ahol minden egy helyről elérhető, ami egy iroda működéséhez szükséges.
– A személyes kapcsolatok kialakításának lehetőségei is egyedülállóak.
– Hagyományteremtő a Magánvállalkozók napja programunk is, amellyel a kisvállalkozó partnereink forgalmát szeretnénk támogatni. Itt partnereink egyedi ajánlatokkal állhatnak a nagyközönség elé az október 9–14-ei héten, mi pedig vásárlóinknak nyújtott egyedi akciókkal és az ismertséget növelő médiakampánnyal támogatjuk ezt az időszakot. (www.own-business-day.com)
Büszkék vagyunk, hogy egyedülálló tréningközpontunk, a METRO Gasztroakadémia egész évben várja a fejlődni, inspirálódni vágyó érdeklődőket. Professzionális szakmai továbbképző- és rendezvényközpontunkban az érdeklődők neves séfek és vendégoktatók segítségével ismerkedhetnek meg a konyhai mesterfogásokkal, illetve a gasztronómia és a kávékultúra legújabb trendjeivel. A METRO Gasztroakadémián tréningeket tartó szakemberek névsora folyamatosan bővül, többek között a Bocuse d’Or hazai döntőjén legjobban teljesítő ambiciózus séfekkel, fiatal tehetségekkel. 127 négyzetméteres látványkonyhánkban 12 főzőállással, profi eszközökkel és a legkiválóbb METRO-alapanyagokkal várjuk a vendéglátás szereplőit. A színvonal tehát adott a legújabb trendek, alapanyagok, receptek és konyhatechnológiai eljárások megismeréséhez, elsajátításához.
– Szoros partneri kapcsolatuk ügyfeleikkel modellértékű!
– Mindig örülünk partnereink sikereinek, és hálásak vagyunk a bizalmukért! Nap mint nap azon dolgozunk, hogy a jelenlegi együttműködés több ezer vevőnkkel még hatékonyabb, még sikeresebb legyen, továbbá, hogy odaadásunk és különféle szolgáltatásaink még több vásárlóhoz eljussanak! Hiszünk a közös sikerben, mottónk: „Siker Önnek. Siker nekünk.”
Ennek a gondolatnak a jegyében emelném ki szó szerint egyik legrégibb ügyfelünk, Tóth Ferenc, a Budakeszi Vadaspark étterem tulajdonosának egyik megjegyzését: „Az elmúlt 3-4 év során olyan nagy fejlődést tapasztaltam, hogy mára már a legtöbb dolgot a METRO-tól veszem.Az értékesítő kollégát bármikor felhívhatom, azonnal megoldást keres a kérésemre. A választék nagysága és minősége folyamatosan fejlődik. A honlapomat is METRO-s kollégák csinálták. A METRO egy olyan megbízható bázis, amire minden vállalkozónak szüksége van.” (x)
Kapcsolódó cikkeink
Menteshelyek ez év kedvenc helyei
Idén harmadik alkalommal került meghirdetésre a Menteshelyek kedvenc helyei verseny. Egyre…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Történelmi győzelem az ifjúsági szakács VB-n
A Bocuse d’Or előszobájaként is emlegetett Chaine Ifjúsági Szakács Világbajnokság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >