Milliárdokat költenek játékokra a magyarok karácsonykor egy felmérés szerint
A Regio Játék becslése szerint az éves magyar játékpiaci forgalom elérheti az 50 milliárd forintot, melynek csaknem fele a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik – közölte a cég az MTI-vel csütörtökön.
Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a közleményben elmondta: hagyományosan az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek, idén átlagosan 10 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak. Az adatokat alátámasztja a játékforgalmazó friss kutatása is, amely szerint a szülők csaknem fele 10 ezer forint feletti, 38 százaléka 5000-10 000 forint közötti értékben fog ajándékot – 95 százalékban játékot – vásárolni gyermekének.
A megkérdezettek 63 százaléka tervezi online megvásárolni a karácsonyi ajándékokat, elsősorban az árak könnyű összehasonlíthatósága és a bőségesebb termékkínálat miatt, illetve sokan egyszerűbbnek is vélik az internetes beszerzést. A tavalyi évhez képest idén 30 százalékkal nőtt az internetes tranzakciók száma a webáruházban – tette hozzá a marketingvezető. A felmérésben résztvevők egynegyede már szeptemberben és októberben túl volt a karácsonyi ajándékok beszerzésén, de a legnagyobb vásárlási lázra novemberben kell készülni.
A Regio Játékkereskedelmi Kft.-nek országszerte több mint 30 boltja van, a vállalat 450 dolgozót foglalkoztat, a cég 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el 2018-ban, 16 százalékkal többet az előző évinél. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Íme, a top 10 játékkategória az idei húsvétkor
Édességet, játékot és könyvet kapnak a gyerekek húsvétra – derült…
Tovább olvasom >Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta –…
Tovább olvasom >Hat százalékkal nőtt a REGIO Játék árbevétele 2023-ban
A REGIO Játékkereskedelmi Kft. 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >