Mi kerül a mosásba?

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 04. 02. 00:02

A mosószerek között egyre népszerűbbek a folyékony és az előre kiadagolt (tabletta, tasak stb.) változatok. Előtérbe kerül a spórolás és a környezetvédelem, egyre keresettebbek az univerzálisabb változatok. A finommosószerek iránti kereslet növekszik, az öblítőszegmens enyhén csökken.

A por állagú mosószerek helyett egyre többen választanak folyékony, gél állagú mosószereket vagy előre adagolt megoldást. Nem véletlen tehát, hogy minden nagy gyártó választékában a prémium és a tömegtermék szegmensében is megjelennek a folyékony variánsok, és az innovációk is egyre inkább érintik ezt a területet. Előre adagolt, tablettás, feloldódó tasakos változat inkább a magas minőségű márkanevek alatt jelenik meg, bár már néhány saját márka is piacra dobta ilyen típusú újdonságait.

Mintaküldés tündérretikülből

– Egy átlagos magyar háziasszony négyszer mos egy héten, átlagban 40 fokon – informál Karancsi Zsolt, a P&G vállalati kommunikációs menedzsere.

Minden márka kínál általános vagy fehér ruhákhoz való és speciális, színes textíliákhoz ajánlott változatot, illetve megjelennek a szenzitív, érzékeny bőrre, gyermekruházathoz ajánlott variánsok is. A foltok eltávolítására sem kell feltétlenül külön terméket vásárolni, hiszen a válság hatására egyre tudatosabb fogyasztók előnyben részesítik azokat a szereket, amelyek egyszerre több problémájukra – mosás, fertőtlenítés, fehérítés, folteltávolítás, öblítés, illatosítás, vasaláskönnyítés stb. – egy termékben adnak választ.

Jó példa erre a nemrég bevezetésre került Ariel 3D mosószer, amely korszerű módszert kínál a foltok eltávolítására. A szövet szálai és a tisztító hatású aktív összetevők negatív töltésűek, ezért természetes taszítás áll fenn a tisztító hatású aktív összetevők és a szövetrostok között. Ennek következtében a tisztítószer nehezen jut be a szövet belsejébe, s így korlátozott a tisztítóhatás. Az összetevők kombinációjának köszönhetően az Ariel 3D aktív összetevői segítenek e jelenség (a taszítás) kiküszöbölésében, így minden mosás alapos tisztítást eredményez.

Az Ariel Lenor Touch változatai a bennük lévő Lenor öblítő hatására extra frissességet, kellemes illatot és tapintást biztosítanak a textíliáknak.

– Az Ariel újdonsága kapcsán jelentős pr-kampányt folytattunk a tavalyi évben, ahol igen kedvező megítélés fogadta az új Arielt – jelenti ki a P&G szakembere.

Aktivitásukban komoly szerepet kapott a tündérretikül.hu női internetes portál, ahol a regisztrált felhasználók ingyenes termékmintát igényelhettek, illetve értékelhették az Ariel termékeket, megoszthatták tapasztalataikat. Nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett.

Nő a finommosószerek

iránti igény

– A Persil több mint 100 éve képviseli a megbízhatóságot, hitelességet és a sikert – mondja Siba Anna, a Henkel Magyarország termékmenedzsere.

Folyamatos piackutatással pásztázzák a piacot és a fogyasztók igényeit, hogy olyan újdonságokkal jelenjenek meg, amire a vásárlóknak valóban szükségük van. A Persil választékában is megtalálhatók az öblítővel kombinált és az érzékeny bőrre kifejlesztett változatok. A Persil Expert kompakt mosószer a környezetvédelmi elvárásoknak megfelelve kisebb tömegben, koncentrálva éri el a változatlan mosóhatást, új enzimmel bővített formulája még hatékonyabb folteltávolítást biztosít. A Persil aktív univerzális és color tablettái pedig ötvözik a kompromisszummentes minőséget és az egyszerű használatot. A folyamatos újítás azonban nem csak a prémium márkák sajátja. A Tomi mosószercsalád márciustól egy új taggal bővül: az új Tomi Baby mosószer por és gél formátumban lesz kapható, és a szenzitív szegmensben kínál jó ár-érték arányú alternatívát a fogyasztók számára.

– Egyre nagyobb igény mutatkozik a finommosószerekre, ami a piac növekedésén is látszik. A Perwoll a növekedési trendre reagálva idén áprilisban megújítja a teljes termékcsaládot, és Perwoll Brilliant névvel lesz megtalálható a polcokon – hangsúlyozza Kisfürjesi Nóra, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.

Az új Perwoll Bril-liant finoman tisztít, és eközben a mosószerben található új, továbbfejlesztett színkiválást megakadályozó formulának köszönhetően felfogja a leváló színes részecskéket. Három variánsával – Color, Black, White – minden finommosási igény lefedhető.

Teret nyernek az érzékibb illatok

– Tavaly az öblítőpiac értékben és volumenben is csökkent. A csökkenő piac ellenére a Coccolino növelni tudta eladásait értékben az év második felében az előző év ugyanezen időszakához képest – szögezi le Konkoly Miklós, az Unilever Junior Category Operations Managere.

Bár a forgalom nagy részét továbbra is az alapillatok hozzák (pl. Coccolino Csobbanó Kék), egyre jelentősebb súllyal bírnak az érzéki illatok (pl. Coccolino Sensation variánsok), ezért az innovációk is ebbe az irányba mutatnak. A Coccolino idén is új, egyedi illatokkal bővíti választékát.

További növekedési lehetőséget jelent a nagyméretű kiszerelés, hiszen a forgalom, főleg a hipermarketekben, ebbe az irányba tolódik. A disztribúció további fejlődésében korlátozottak a lehetőségek, mivel az öblítők, illetve a piacvezető márkák már minden csatornában jelen vannak. Alapvetően a diszkont csatornában van még némi kiaknázatlan lehetőség.

Bár nagyon fontos az erős márkaimázs, az öblítőpiac erősen promócióvezérelt, ezért elengedhetetlen a versenyképes ár és a hatékony promóciós stratégia; csatornánként a megfelelő promóciós mechanizmus megválasztása. Az Unilever tapasztalata szerint a hipermarketekben inkább a nagy kiszerelés, illetve a duo és trio ajánlat, hazai láncok esetében inkább a kis kiszerelés és egyedi árajánlat működik.

– Az öblítők esetében nagyon fontos szempont az illat. Nem véletlen, hogy az innovációk is elsősorban az újabb vagy intenzívebb variánsokban nyilvánulnak meg. A Silan piacvezető öblítőmárkaként (Nielsen, 2011, értékbeli részesedés öblítőpiacon) szintén nagy hangsúlyt fektet az innovációkra. Idén januárban új termékcsaláddal bővült a kínálatunk: az új Silan Royallal – mondja Kisfürjesi Nóra, a Henkel brand managere.

A Silan Royal három illatvariánsban – Gold, Pearl, Black – egyedi, érzéki illatokat kínál a vásárlóknak. A figyelemfelkeltésről a jellegzetes, Silan Royal flakonok arany kupakjaikkal és kifinomult formatervükkel gondoskodnak.

Hatékonyságjavító

mosási kiegészítők

– A fogyasztók alapvető elvárása, hogy a különböző termékekkel megkönnyítsék a sokszor nyűgnek érzett háztartási munkát. Maximális hatékonyságot várnak el, minimális idő- és energiaráfordítással. Egyre inkább érezhető, hogy a fogyasztók mérlegelik a környezeti szempontokat is, ezért előnyben részesítik az olyan termékeket, amelyek kevésbé terhelik a környezetet – foglalja össze a fogyasztókról szerzett tapasztalatait Tőrös Végh Eszter, a Spotless Hungary Kft. Junior Brand Managere.

Legrégebbi és legnépszerűbb termékük, a Dylon Színfogó® egy olyan innovatív termék, amely a mosás során megköti a kioldódó szín- és koszrészecskéket, így megakadályozza, hogy a ruhák összefogják egymást, ezáltal a különböző színű ruhákat akár együtt is lehet mosni. Az innovatív 2in1 Színfogó® termékek a színek védelme mellett további előnyös funkciókkal is rendelkeznek, a Színfogó®&Öblítő a folyékony öblítőt helyettesíti, a Színfogó®&Folteltávolító tasak pedig a ruhák színét megóvva távolítja el az igazán makacs foltokat.

A felhasználói igényekhez igazodva a Színfogó® többször használható formában és többféle kiszerelésben is kapható; a kisebb kiszerelésű termékek a kipróbálást ösztönzik, míg a nagyobbak a terméket rendszeresen használóknak kedveznek – ezeknél az egységár is kedvezőbb.

– Piacvezető pozíciónkat a kezdetektől fogva megőriztük, amiben fontos szerepet játszott a folyamatos portfólió-bővítés és az innováció. Idei újdonságunk a Fekete Színmegújító, amely egyetlen mosással visszaállítja a fekete ruhák eredeti színét – jelenti ki Tőrös Végh Eszter.

Az idei évet egy nyereményakcióval indították. A Dylon termékek vásárlói között több nagy értékű termékcsomagot és egy Ford Fiestát sorsoltak ki. A promócióban minden Dylon termék részt vett, így az előző év azonos időszakához képest jelentős fogalombeli növekedést értek el, s az akciót kifejezetten sikeresnek értékelték a vásárlók és a partnerek egyaránt.

Kátai I.

Kapcsolódó cikkeink