Metro – szenvedély és szakértelem

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 04. 01:54

2014 rendkívüli év a Metro életében, a Metro-csoport megalapításának 50-dik, a magyar Metro pedig 20-dik évfordulóját ünnepli. A jubileumi évet a You&Metro kampánnyal teszik emlékezetessé vevőik számára, amelyben kiemelt szerepet kapott a március 10-12-én megrendezett SIRHA kiállítás is. A Metro megújult üzleti koncepciójáról Romain Vincent beszerzési igazgatót és Olivier Sainson értékesítési igazgatót kérdeztük.

Romain Vincent beszerzési igazgató Metro

Romain Vincent
beszerzési igazgató
Metro

A SIRHA Budapest kiállítás egyik legnagyobb és leglátványosabb standja a Metro nevéhez fűződött. Egyik sarkában impozáns pizzériát, másikban kávézót rendeztek be. Középen lelátót építettek, amely a látványkonyhára nézett, és vonzotta a meghirdetett programokra az érdeklődőket. A halaspult számtalan tengeri és édesvízi különlegességet mutatott be. Lovász László rádiós bemondó hol a főzőshow-kat konferálta, hol a sajtótájékoztatókat vezette. Közel 50 metrós kolléga serénykedett a stand működtetésében, az érdeklődők tájékoztatásában.

Minőség mindenekfelett

Horváth Imre, a Metro vezérigazgatója köszöntőjében hangsúlyozta: 20 éve, az első 2 magyar Metro megnyitása történelmi jelentőségű volt a hazai kereskedelemben, hiszen különleges, addig nem ismert koncepcióval és rendkívül széles választékkal jelentek meg. A különlegesség, a kínálat egyedisége ma is nagy jelentőségű, amelyben fontos szerepet kap az alapcikkek mellett a friss és az ultrafriss kategória is.

A Bocuse d’Or szakácsverseny országos döntőjét első osztályú alapanyagokkal, a felkészülés támogatásával, díjakkal segítették elő. Az országos győztes és csapata pedig a továbbiakban is élvezni fogja a Metro nyújtotta szakmai hátteret a gyakorló helyszín, a nemzetközi hírű tréner, az európai forduló alapanyagai, a kommunikáció és a szurkolótábor biztosításában is.

Karel Frans van Helbergen, a Metro kelet-európai régiós igazgatója is a helyszínre érkezett. Rendkívül büszke volt a látványos megjelenésre, és köszönetét fejezte ki a kedves és lelkes kollégák közreműködéséért. Kiemelte, hogy 1964-ben a Metro új kereskedelmi formaként hozta létre a Cash&Carryt. Most, 50 év elteltével is képes a Metro a megújulásra, az új idők kihívásai mentén, a vállalkozói szemlélet erősítésével. Az új koncepció csúcsán és középpontjában a vevők állnak, ezt fejezi ki a You&Metro szlogen is.

– Az új piaci trendek megerősítettek bennünket abban, hogy a vevőközpontúság, a vevői értékek, elvárások és igények felmérése, a proaktív kínálatkialakítás a jövő sikerének az egyik kulcsa. Ma már a vásárlók természetes alapelvárása, hogy minél több, lehetőleg minél személyre szabottabb információt és azonnal megkapjanak, bárhol és bármikor vásárlást kezdeményezhessenek, s ez ne borítsa fel az egyre sűrűbb és hektikusabb napirendjüket, ráadásul még a szállítással se kelljen bajlódniuk. Ezekre a kihívásokra a Metro-csoport egyre szélesebb szolgáltatáskínálatával, többek között a házhoz szállítással reagált – mondta Karel Frans van Helbergen.

Friss fogás a halpultokban

Romain Vincent, a Metro Kereskedelmi Kft. beszerzési igazgatója a Bocuse d’Or verseny múltjába és kulisszatitkaiba avatta be az érdeklődőket. Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a francia Metro 2005 óta beszállítópartnere a lyoni eseménynek, ahol öt és fél órán keresztül sportversenyeken megszokott, forró hangulatban mérik össze tudásukat a világ legjobb séfjei, szám szerint 24-en. A világversenyt országos, majd kontinensdöntők előzik meg. A magyar fordulót is a kezdetektől, 2008-tól támogatja a Metro.

– Ezen a kiállításon sok figyelemre méltó újdonság, nemzetközi és hazai innováció jelent meg, mégis a rendezvény fénypontja a Bocuse d’Or, a gasztronómia Oscarja, a minőség és a szakma világversenye, amely az elérhető legmagasabb minőségről szól – emelte ki a beszerzési igazgató.

A gasztronómia ezen kiemelkedő eseményének sarkalatos pontja mindig a legjobb halalapanyag. Idén Franciaországból Belon osztriga, az ír partokról Bouchot kagyló és a japán mélytengerekből szénhal kerül terítékre, amelyeket a legkiválóbb minőségben mind a rendszeres heti felkészülésekhez, mind a versenyre a Metro biztosít.

A Metro halválasztéka igen széles, édesvízi halakból 30-féle, tengeri élőlényekből 70-féle található a kínálatban. A hazai vizekből pár óra leforgása alatt, a tengerekből 48-72 órán belül érkeznek az áruházakba a halászati termékek.

A Metro minden egyes vevőjének ugyanezt a kiváló minőséget, széles választékot és hosszú távú elkötelezettséget biztosítja minden termékkategóriában.

– Mi a Metrónál arra törekszünk, hogy a piaci igényeket kielégítő, teljes megoldásokat és széles kínálatot nyújtsunk vevőinknek. Partnerek, érdektársak vagyunk vevőink sikerében, éppen ezért folyamatosan felmérjük az igényeiket, és visszajelzéseik alapján alakítjuk ki szortimentjeinket, ezzel is hozzájárulva a vállalkozások sikeréhez – összegzi hitvallását Romain Vincent.

Ez már szerelem

Olivier Sainson, a Metro Kereskedelmi Kft. értékesítési igazgatója vérbeli kereskedő, már kora reggel a standon tevékenykedik, épp úgy, ahogy a hétköznapokon az áruházakban indítja a napot. Franciaországban a kiskereskedelemben dolgozott, majd a Metro csapatához csatlakozva 15 évet töltött Ázsiában. Hazánkban 3 éve él családjával. Szenvedélyesen, lehengerlő lelkesedéssel mutatja be a nemzetközi irányelvek, a vevőközpontúság, a funkcionális professzionalizmusra alapozott emocionális elkötelezettség megvalósítását.

– Felismertük, hogy a száraz piaci információk mellett inkább az új vevői igényekre összpontosítva kell megújulnunk és átalakulnunk. Jelentős erőket fordítottunk és fordítunk arra, hogy vásárlóinkat és igényeiket személyesen is megismerjük és felmérjük – kezdi a téma áttekintését a közel 2000 kolléga irányításáért felelős vezető.

Ahogy a sikeres vállalkozások alapja, hogy a tulajdonosok szenvedélyesen szeretik az üzletüket, portékájukat, vásárlóikat, ugyanennek a szenvedélyes ragaszkodásnak kell áthatnia a Metro értékesítésben dolgozó kollégáit is a termékek és a vevők iránt. Így épülhetnek fel a közös sikertörténetek, a valódi, stratégiai partnerkapcsolatok. Professzionális üzletfelek aktív, folyamatos párbeszédén keresztül, a vevők folyamatos megkérdezésével, meghallgatásával, javaslataik megszívlelésével, az egyre jobb válaszok, megoldások megtalálásával kölcsönös megértés és bizalom alakul ki, amelynek talaján egyre újabb ötletek, szolgáltatások kínálata és megvalósítása válik lehetővé.

– Fontos, hogy vevőinknek legyen egy személyes kapcsolódási pontja, felelőse, aki a friss árutól az irodaszer-beszerzésig aktív segítséget nyújt, sőt proaktív módon bemutatja az adódó lehetőségeket is, legyen szó boltfelújítás-tervezésről, eszközbeszerzésről, tréningről vagy éppen házhoz szállításról. Míg partnereink a helyi piac sajátosságait közvetítik felénk, mi a világtrendeket, a nemzetközi hátterünkből adódó erőt és ismeretet is megosztjuk velük, ha igénylik. Azt szeretnénk, hogy egyre nagyobb bizalommal és nyugalommal vásároljanak nálunk, egyre több ponton kapcsolódva erősítsük vevőinkkel a közös üzletet, a közös sikert, amely partnereink egyre jobb eredményeiben ölt testet – vallja Olivier Sainson.

A vevőközpontú, funkcionális és emocionális elkötelezettségen alapuló partnerség szellemében a Metro újrapozicionálta kommunikációját, jelentős hangsúlyt helyezett a személyes kapcsolatok építésére, hogy így is kifejezze: vásárlói sikerében látja a Metro-csoport sikereit.

A SIRHA szakkiállítás mindezek megtestesülése volt: a Metro vevőinek és partnereinek igényeihez szabott széles szortiment bemutatása egy 21. századi, modern kori piaci környezetben, ahol a közösség, az együtt gondolkodás, a partneri kapcsolatok és események közösen alakítják ki a hosszú távú együttműködést.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink