Mert mi is a tej?
Az ausztrál gazdák kampányt indítottak a „tej” kifejezés védelme érdekében. Véleményük szerint a növényi alapú termékek már nem viselhetnék ezt a nevet – írja az origo.
A „tej” kifejezés védelme érdekében kampányt indítottak az ausztrál gazdák, mely a növényi eredetű termékek ellen szól. Ezeknek ugyanis már nem szabadna ezt a nevet viselniük – állítják. Az ausztrál gazdák nemzeti gazdálkodói szövetsége (NFF) arra kéri a fogyasztókat, hogy támogassák a #ReclaimMilk oldalt.
A gazdák nyomást gyakorolnak az ausztrál kormányra, hogy a szójából, mandulából, kókuszdióból és rizsből készített növényi alapú helyettesítőket már nem forgalmazhassák tejtermékekként.
„Vissza akarjuk állítani az igazságot a termékek címkézésében, hogy a fogyasztók tisztességes módon válasszanak ételt és italt” – mondta az NFF képviselője.
Az ausztrál gazdák azt kifogásolják, hogy a „hamis tejtermékeket”, vagyis a növényi alapanyagból készült tejtermékeket a fogyasztók táplálkozási szempontból egyenértékűnek vélik a tejjel.
A gazdálkodók szerint azonban a tudományos kutatások alapján ez nem így van. A kampány szervezői azt is hangsúlyozták, hogy olyan országok, mint Franciaország és Kanada, már betiltották a „tej” név használatát növényi eredetű tejtermékeknél.
Hasonló elvek érvényesek az Egyesült Államokban, és az Európai Bíróság (EB) ítélkezési gyakorlata is megkülönböztetést biztosít a tej és tejtermékek jelölésének védelme érdekében, egész Európában. Néhány szabály megsértése még büntetendő is.
Ausztrália elmarad ettől a helyzettől, ezért a gazdák szerint meg kell változtatni az élelmiszerek címkézésére vonatkozó szabályokat. (Farmer.pl, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >Egzotikum: a tevetej lehet az új tehéntej
Egyre nő az érdeklődés a tevetej iránt, és egyre több…
Tovább olvasom >Negatív tendenciát mutat a magyar tej- és tejtermék-külkereskedelem
Az elmúlt évben jelentős változásokat mutatott a magyar tej- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >