Megszünteti a PET-palackos italok beszerzését a Pécsi Tudományegyetem
Megszünteti a műanyag, PET-palackos vizek, illetve italok beszerzését a Pécsi Tudományegyetem (PTE) – közölte az intézmény hétfőn az MTI-vel.
Azt írták, a PTE vezetése – a magyarországi felsőoktatási intézmények között elsőként – úgy döntött, hogy október 1-jétől a PET-palackos víz, üdítő helyett újrahasznosítható, üveges kiszerelésű termékeket vásárol a rendezvényekre, konferenciákra, emellett a karokon hetven ingyenes víztöltő állomást helyeznek ki. A döntés egyik indokaként említették, hogy a Pécsi Tudományegyetem négy éve csatlakozott a „Zöld egyetem” programhoz, amelynek egyik legfontosabb üzenete a környezettudatos szemlélet erősítése, a folyamatos nyitottság, fogékonyság az ökológiai lábnyomot csökkentő újdonságok iránt.
A közleményben Jenei Zoltán kancellárt, a projekt ötletgazdáját idézve megjegyezték: Magyarországon évente 1,4-1,5 milliárd PET-palack kerül forgalomba, s ezeknek csak töredékét, csupán 7-8 százalékát dolgozzák fel újra; a PTE így „intézményi szinten is támogatja a környezettudatosságot” a döntéssel.
A vizes és üdítős palackok „száműzése” után a PTE tervei szerint hasonló környezetbarát kezdeményezés indul majd: újrahasznosított, komposztálható anyagból készült tányérokat, evőeszközöket, poharakat, dobozokat használnának az egyetem büféjében és egyéb vendéglátóegységeiben, valamint minden, az intézményhez köthető rendezvényen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Április 8-ig mondhatják el a gazdák észrevételeiket az Európai Bizottságnak
Az Agrárminisztérium minden lehetséges eszközzel küzd Brüsszelben a Közös Agrárpolitika…
Tovább olvasom >Az EP az ipar és a nagy állattartó gazdaságok szennyezésének csökkentéséről szóló rendeletet fogadott el
Az Európai Parlament szerdai plenáris ülése elfogadta az ipari kibocsátásokról…
Tovább olvasom >Szemléletformálásra nyertek uniós támogatást agrárszervezetek
Gazdák szemléletformálására kapott 60 ezer euró (több mint 20 millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >